• Anonym (Hilda)

    Konstig mensvärk innan mens... eller vad?

    Ska snart ha mens, lite osäkert när exakt då jag haft missfall tidigare och vet att det kan krångla lite i början.

    Jag tog en early clearblue som visade supersvagt streck, efter 30 min blev strecket supertydligt. (Vet att det är ogiltigt då men aldrig varit med om så starkt streck).

    Tog vanliga gravtest men tror ej jag ser något... Har några symtomer som ömma bröst och trötthet.

    En sak jag reagerade på är att jag har en konstig mensvärk i ca 2-3 dagar. Det kan påminna lite om mensvärk men känns på sidorna, vid äggstockarna. Det kan komma plötsligt och ibland gör det mer ont än andra gångerna.

    Vad hade ni för sympton innan bim och hade ni mensvärk?

  • Svar på tråden Konstig mensvärk innan mens... eller vad?
  • Anonym (Lisa)

    Men tror du att du är gravid igen eller är det hormoner sen missfallet?

  • Anonym (Hilda)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-03-01 23:23:40 följande:

    Men tror du att du är gravid igen eller är det hormoner sen missfallet?


    Hade missfallet i augusti och hållde på fram till november. Har haft en mens imellan, så ja. Misstänker graviditet. Aldrig haft ont såhär innan bim, alltid typiskt mensvärk någon dag innan..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Hilda) skrev 2021-03-01 23:39:36 följande:

    Hade missfallet i augusti och hållde på fram till november. Har haft en mens imellan, så ja. Misstänker graviditet. Aldrig haft ont såhär innan bim, alltid typiskt mensvärk någon dag innan..


    Okej, då är jag med!

    Jag har fått så efter mina missfall, mensvärk i typ en hel vecka innan mens. Hade aldrig så innan. Jag småblödde innan/efter mens också men det börjar rätta till sig nu. Jag tror det är normalt efter missfall, annars så är ju molvärk vanligt vid graviditet också. :)
Svar på tråden Konstig mensvärk innan mens... eller vad?