• Rolla

    Tips och råd för min tredje IVF behandling

    Hej alla.

    Jag behöver verkligen få svar på dessa frågor.

    Behandlingen gick bra fick ut ca 25 ägg och 10 st befruktning blev det men 4 utvecklades inte till dag 5. 5 st dag 5 embryo blev det och 1st 6 dagars embryo. Min 2 första IVF behandlingar har jag fått negativa resultat. nu har jag gjort min tredje införing och är på RD 11 jag vågar inte testa imorgon tänker vänta 4 dagar till för att det är då jag borde få mensen.

    Denna gång så fick jag en medicin av läkaren letrozol ebb 5mg för jag hade verkligen oregelbundna mens kunde gå 2 månader ibland senaste året har det blivit 2 månaders försenat mens 3 gånger. Då sa läkaren att denna medicin skulle hjälpa mig att få ägglossning i tid så kan vi köra på en införing.

    Denna medicin tar man från CD 3 - 7. Läkaren sa att jag skulle börja med ägglossning sticka cd 12 och höra av mig när det blir positiv. Men jag testade mig redan från CD 10 och fick positiv resultat hörde av mig till läkaren som bokade in ultraljud samma dag gick dit läkaren såg lite förvånad ut att den blev positiv så fort och kontrollerade via ultaljud. Det såg ut som att jag skulle ha ägglossning cd 10 eller 11 vilket han bekräftade. Så vi bokade in införing 16de februari.

    Allt gick bra. Tills RD 8 då började det kännas som kraftig mensvärk det kommer och går smärtan håller i ca 4 - 5 min detta händer ca 4-5gånger alltså smärtan kommer ca 4-5gånger under dagen. Det känns som kraftigt mensvärk som sagt. Är lite öm runt omkring brösten när jag klämmer men inte på bröstvårtan där är det normalt. Får stickningar runt livmodern det strålar ut mot benet som det brukar göra alltid innan mens. Har även lite ont i ryggen. Kan dessa symtom vara något positivt eller är det något negativt. Jag vågar som sagt inte testa RD 12 vill vänta till min mens dag och se om det kommer mens eller inte innan jag testar mig.

  • Svar på tråden Tips och råd för min tredje IVF behandling
  • Annna84
    Rolla skrev 2021-03-02 09:59:07 följande:

    Och då var mensen här alltså negativt


    Styrkekramar!! Även fast det är skitjobbigt så är det väldigt positivt att du har fler i frysen. Snart får du göra ett nytt försök. Vid mina första behandling fick jag ingen återföring alls och på andra inget till frysen. På tredje fick jag 3st till frysen och kände att nu kan det gå. Idag har jag återföring av min sista blastocyst.
  • Rolla

    Alltså är detta normalt att man blöder 1 dag jag trodde det var mensen men lite brun aktig och slutade blöda 1 dag senare. Vad menas med detta är det bortfall blödning

Svar på tråden Tips och råd för min tredje IVF behandling