• Anonym (Ruth)

    Är det hemskt att lämna en 18 åring ensam hemma?

    Frågar för biomamman har ringt o skällt ut min sambo för att han o jag tog en hotellnatt natten mellan lördag till söndag medans dottern var ensam hemma utan tillsyn enligt henne.

    Allt var bra och dottern informerades i god tid men har ringt sin mamma och gråtit över det här.

    Nu har mamman krävt att dottern aldrig mer ska behöva sova själv o min sambo suckar bara o säger åt mig att det där är inget att bry sig om.

    Själv blir jag förbannad o ifrågasatte hans dotter över hur hon kan ifrågasätta det. När ska du bli vuxen? Aldrig blev svaret, ni lämnar inte mig ensam hemma tills den dagen jag säger det. Är jag 40 spelar ingen roll.

    Hur tänker ni andra om det här?

    Har en 16 åring som är helt annorlunda så kan inte förstå sånt här.

  • Svar på tråden Är det hemskt att lämna en 18 åring ensam hemma?
  • Anonym (Tjo)

    Just denna natt verkar vara ett av era minsta problem just nu. Försök att arbeta på relationen med dottern. Ni behöver inte vara bästisar, men det behöver fungera.

  • Anonym (eee)
    Anonym (Ruth) skrev 2021-03-02 14:04:32 följande:

    Frågar för biomamman har ringt o skällt ut min sambo för att han o jag tog en hotellnatt natten mellan lördag till söndag medans dottern var ensam hemma utan tillsyn enligt henne.

    Allt var bra och dottern informerades i god tid men har ringt sin mamma och gråtit över det här.

    Nu har mamman krävt att dottern aldrig mer ska behöva sova själv o min sambo suckar bara o säger åt mig att det där är inget att bry sig om.

    Själv blir jag förbannad o ifrågasatte hans dotter över hur hon kan ifrågasätta det. När ska du bli vuxen? Aldrig blev svaret, ni lämnar inte mig ensam hemma tills den dagen jag säger det. Är jag 40 spelar ingen roll.

    Hur tänker ni andra om det här?

    Har en 16 åring som är helt annorlunda så kan inte förstå sånt här.


    Givetvis är det ok, tom viktigt att de får vara ensamma ibland. Hur ska de annars bli vuxna. 
    Jag förstår att det måste ligga mer bakom detta. Är det du som skrivit om detta tidigare? Din sambo har så klart rätt att ni bara ska strunta i det. Låt det rinna av som vatten på en gås. Eftersom dottern är myndig behöver han inte prata med mamman alls egentligen. 
  • Anonym (Ruth)
    Anonym (Tjo) skrev 2021-03-02 14:09:11 följande:

    Just denna natt verkar vara ett av era minsta problem just nu. Försök att arbeta på relationen med dottern. Ni behöver inte vara bästisar, men det behöver fungera.


    Fast alla personer har en gräns.

    Hon manipulerar o saboterar efter egna syften hela tiden. Min sambo o jag skulle kunna ha en fin relation annars men det känns som att hon kommer fortsätta tills den dan vi går isär.
  • sextiotalist
    Anonym (Ruth) skrev 2021-03-02 14:04:32 följande:

    Frågar för biomamman har ringt o skällt ut min sambo för att han o jag tog en hotellnatt natten mellan lördag till söndag medans dottern var ensam hemma utan tillsyn enligt henne.

    Allt var bra och dottern informerades i god tid men har ringt sin mamma och gråtit över det här.

    Nu har mamman krävt att dottern aldrig mer ska behöva sova själv o min sambo suckar bara o säger åt mig att det där är inget att bry sig om.

    Själv blir jag förbannad o ifrågasatte hans dotter över hur hon kan ifrågasätta det. När ska du bli vuxen? Aldrig blev svaret, ni lämnar inte mig ensam hemma tills den dagen jag säger det. Är jag 40 spelar ingen roll.

    Hur tänker ni andra om det här?

    Har en 16 åring som är helt annorlunda så kan inte förstå sånt här.


    Det låter som en ung dam som behöver en fågelmamma, som knuffar sin avkomma från boet.
    Självklart ska en normalfungerande 18-åring klara av att vara ensam. Eller snarare 99% av normalfungerande 18-åringar skulle älska det. 
  • Anonym (Y)

    Alltså detta börjar bli komiskt. Fanns en annan tråd nyligen med någon som inte vågade lämna en 14 åring några timmar på natten. 


    denna gång är det en myndig kvinna dessutom. Wtf 

  • Anonym (Ruth)
    Anonym (eee) skrev 2021-03-02 14:09:34 följande:

    Givetvis är det ok, tom viktigt att de får vara ensamma ibland. Hur ska de annars bli vuxna. 

    Jag förstår att det måste ligga mer bakom detta. Är det du som skrivit om detta tidigare? Din sambo har så klart rätt att ni bara ska strunta i det. Låt det rinna av som vatten på en gås. Eftersom dottern är myndig behöver han inte prata med mamman alls egentligen. 


    Har inte skrivit om det här.

    Har försökt strunta i det men hon blir bara intensivare o elakare ju äldre hon blir. :(
  • Anonym (Ruth)
    sextiotalist skrev 2021-03-02 14:13:18 följande:

    Det låter som en ung dam som behöver en fågelmamma, som knuffar sin avkomma från boet.

    Självklart ska en normalfungerande 18-åring klara av att vara ensam. Eller snarare 99% av normalfungerande 18-åringar skulle älska det. 


    Min 16 åring älskar att va ensam hemma o skulle aldrig kommit på tanken att sabba.

    Jag har träffat den där mannen som har den där 1 procenten tyvärr.

    Inte första gången, innan jul tog hon bilen över vid midnatt till sambons vänner när vi var där för att vi aldrig kom hem. Du skulle se hur hans vänner reagerade, nästan så folk ser henne som psycho.
  • moaguuun

    Eh. Hon är vuxen. Hon hade kunnat åka till biomamman om hon inte ville sova ensam.. 

  • Anonym (Ruth)
    moaguuun skrev 2021-03-02 14:18:49 följande:

    Eh. Hon är vuxen. Hon hade kunnat åka till biomamman om hon inte ville sova ensam.. 


    Han jobbar ibland i en annan stad o när hon varit hemma med mig så har inte jag bett om lov för att åka iväg på egna grejer.

    Då har hon ibland åkt över till biomamman som sen är väldigt snabb på att skriva till min sambo att det är hans ansvar att umgängesveckorna hålls.

    Jag pallar inte med nån utav dem.
  • Citronsaft

    Min fråga är bara varför du lägger dig i? Din sambo sa ju åt dig att inte bry dig. Låt honom sköta sitt barn och kontakten med mamman. Det kvittar vad vi här på familjeliv tycker. Du vet nog redan svaret på frågan.

Svar på tråden Är det hemskt att lämna en 18 åring ensam hemma?