• Anonym (TS)

    Värsta sättet en relation tagit slut?

    På vilket sätt är det värsta ni varit med om när det kommit till uppbrott av en relation? Hördes ni efter uppbrottet? Hur gick ni vidare från det?

    Vi hade varit tillsammans i 8 år och vi hade ett blodigt gräl i tre dagar och har nu inte hörts på 4,5 vecka...

  • Svar på tråden Värsta sättet en relation tagit slut?
  • Anonym (Blodigt eller blodigt?)

    Värsta uppbrottet jag varit med om var i samband med grov misshandel/försök till mord.

  • Anonym (Usch)

    När nya flyttade in innan jag flyttat ut och använde min morgonrock. Dan före julafton.

  • Anonym (Sämst)

    Jag tillhör dom som måste ha kontakt med exet,misshandlaren.Botten.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Blodigt eller blodigt?) skrev 2021-03-02 19:55:13 följande:

    Värsta uppbrottet jag varit med om var i samband med grov misshandel/försök till mord.


    Oh shit!! <3 skönt man man kan få lite perspektiv... hur har det gått, blev han fälld?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Usch) skrev 2021-03-02 19:58:05 följande:

    När nya flyttade in innan jag flyttat ut och använde min morgonrock. Dan före julafton.


    Alltså det var det värsta jag hört .. när det kommer till dålig stil!!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Sämst) skrev 2021-03-02 20:00:06 följande:

    Jag tillhör dom som måste ha kontakt med exet,misshandlaren.Botten.


    Förstår :/ Har du det än idag?
  • Anonym (Blodigt eller blodigt?)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-02 20:11:23 följande:
    Oh shit!! <3 skönt man man kan få lite perspektiv... hur har det gått, blev han fälld?
    Han fälldes för grov misshandel. Åklagaren yrkade på mordförsök men det gick inte igenom.

    Själv försöker jag gå vidare från det men det är inte så lätt med barn ihop som "har rättigheter".
  • Anonym (Praktarsel)

    Haft en affär, åkt på gonorre och sedan smittat frun med skiten. 
    Inte fan står man högt i kurs inte. 

  • Jonnynilsson

    När exet spred ut till alla att vi gjorde slut på grund av att vi bråkade hela tiden. När det i själva verket var hon som var otrogen.

  • Anonym (Sämst)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-02 20:12:17 följande:

    Förstår :/ Har du det än idag?


    Barn ihop så ja,det måste jag ha .
  • Anonym (mmm)

    Inte lika illa som en del exempel här i tråden men när det hände var det inte kul.
    Vi blev ihop på gymnasiet och flyttade ihop när vi var ca 20.
    När jag var ca 25 år knakade det lite i relationen av olika skäl, främst min sambo som inte visste hur han ville ha det. Jag åkte hem till mina föräldrar några dagar för att han skulle få tänka i fred. Min mamma sa att hon sett ett par veckor tidigare att han inte hade haft sin förlovningsring på sig. Jag blev lite överraskad för jag hade inte märkt det själv. Tänkte väl att det måste varit en tillfällighet, man kan ju ta av dem ibland tex när man tvättar händerna eller så. 

    Nåja, tänkte inte mer på det förrän det var dags att åka hem. Han kom och hämtade mig och sen åkte vi till en restaurang för att äta och prata, hade vi bestämt. Mitt i maten så ser jag att han har ju inte ringen på sig. Jag frågade varför. Fick då vet att han inte haft den på sig på de där veckorna! Förklaringen var: "jag tyckte att det var slut så jag tog av mig ringen". Jag blev så illa berörd att jag inte kunde äta klart utan lämnade bordet och gick ut till bilen. Väl där hade jag lugnat ner mig lite men sa att jag tyckte det var oerhört uselt skött - man tar väl av sig ringarna samtidigt om man gör slut! Vi hade alltså levt ihop i ca 3 veckor där han gick runt och tänkte att det var slut men inte sagt det och jag haft ringen på men inte han. Jag åkte till mina föräldrar i nästan en vecka för att han "behövde tänka" men egentligen behövde han ju inte det. När jag undrade vad det stod för, svarade han inte men jag förstod mellan raderna att han helt enkelt bara tyckte det var skönt att få vara ensam hemma. Jäkla idiot. 

    Hade detta skett idag när jag är 50+ hade jag nog inte reagerat med sån chock men jag var ung och det var mitt första riktiga förhållande och första sambo. Då tror man ju att det ska vara för evigt. 

  • Anonym (Lillis)
    Anonym (TS) skrev 2021-03-02 19:51:11 följande:

    På vilket sätt är det värsta ni varit med om när det kommit till uppbrott av en relation? Hördes ni efter uppbrottet? Hur gick ni vidare från det?

    Vi hade varit tillsammans i 8 år och vi hade ett blodigt gräl i tre dagar och har nu inte hörts på 4,5 vecka...


    Usch, lider med dig!!

    Jag hade ett gräl med min dåvarande för två månader sedan. Grälet varade en halvtimma... har inte hörts sedan dess :?(

    Hur känner du, vill du fortsätta? Har du eller han försökt få kontakt med den andre?

    Ibland behöver man perspektiv och tänka över vad som gick snett. Ta tillbaka det man sa och kände eller stå fast vid det.
  • Anonym (...)

    Han dumpar mig. Efter ett par veckor får jag veta av mina bästa polare att han är med deras syrra. Får veta varje gång han ska dit osv.. 

Svar på tråden Värsta sättet en relation tagit slut?