• Anonym (Maria)

    Nidis? Spotting? Hjälp!

    Sitter här kluven och behöver eran hjälp.

    Jag misstänker att jag hade ägglossning ca den 16:e då det var sista dagen med ägglossning flytning och hade tydlig värk den morgonen. Efter det försvann flytningarna, men brösten började ömma. Hade en konstig mild värk som jag aldrig känt av i tidigare. I två dagar nu fick jag en starkare värk där jag kände att det högg en del, men inte som mensvärk.

    Igår fick jag ljusbrun flytning, väldigt lite. Idag samma men rosa/ljusbrunt. Problemet är att min mens är oregelbunden och kommer allt mellan 15 dagar efter ägglossning och 25 dagar. Idag är det dag 15 om jag hade ägglossning den 16:e eller dagen efter.

    Tog ett graviditet test, och upplever ett väldigt svagt streck men har beställt mer känsliga tester men har inte fått hem dem än.

    Kan det vara spotting eller nidis? Sist jag pratade med barnmorskan så sa de att man kan få det ca 7-14 dagar.

    Då fick jag det isåfall på dag 14. Men är så tacksam över alla svar för jag håller på att övertänka här..

    Ps. Jag tog en clearblue early någon dag sedan och blev ett svagt test, efter 60 min blev strecket supertydligt. Vet att man inte ska titta efter tio min men endå, kanske bröt att nämna.

  • Svar på tråden Nidis? Spotting? Hjälp!
  • Lilant

    Är det nid så är ej testet posetiv eftersom hormonerna inte börjat bildas försen ägget fäst

  • Anonym (Maria)
    Lilant skrev 2021-03-03 12:47:54 följande:

    Är det nid så är ej testet posetiv eftersom hormonerna inte börjat bildas försen ägget fäst


    Nu i efterhand så kunde det lika gärna vara spökstreck.

    Har bara brun/rosa flytningar med liten mensvärk så får se om mensen dyker upp men...
Svar på tråden Nidis? Spotting? Hjälp!