• Anonym (Dfg)

Stickningar/molvärk v8 -normalt?

Är mitt i vecka 8, och har de senaste dagarna känt av som lätt molvärk och små stickningar kring livmoderområdet. Är det normalt? Har läst att den ska växa rätt mkt denna tid, är det det man känner av?

Hoppas bara allt är bra därinne...

• Svar på tråden Stickningar/molvärk v8 -normalt?
  • Anonym (Dfg)
    Lilant skrev 2021-03-03 16:21:21 följande:

Bara bra att du känner det, betyder att det växer :)

Ah, fint då! Jag kan ta alla graviditetssymptom så länge de är av godo känner jag...!
  • Lilant
    Anonym (Dfg) skrev 2021-03-03 16:26:29 följande:

Ah, fint då! Jag kan ta alla graviditetssymptom så länge de är av godo känner jag...!

Här får du lite mer fakta :) om det "drar" eller "hugger" när du reser dig, hostar, kissar, bajsar, går en promenad med flera så är det ligament som töjs och är helt normalt :) jag kan själv bli liggande i minuter av smärtan men det går över
  • Anonym (Dfg)
    Lilant skrev 2021-03-03 16:33:34 följande:

Här får du lite mer fakta :) om det "drar" eller "hugger" när du reser dig, hostar, kissar, bajsar, går en promenad med flera så är det ligament som töjs och är helt normalt :) jag kan själv bli liggande i minuter av smärtan men det går över

Aah, ja det har jag känt av flera gånger om jag suttit ned på hux tex och rest mig lite för fort. Känts som om jag var tvärstel och det behövde dras ut nåt...
Svar på tråden Stickningar/molvärk v8 -normalt?