Hjälp mig att lokalisera äcklig stank!
Jag fattar bara inte vad det är som luktar hemma hos oss. Både jag och vårt barn känner doften men min man märker absolut ingenting. Vi har förresten två innekatter också, men jag har svårt att tro att de är orsaken.
Det började med att det för några dagar sedan luktade som sur mjölk, eller snarare, kräk, utanför toaletten. Jag var helt säker på att det kom från toan, men på toaletten luktade det absolut ingenting, utan det var precis på ett enda ställe i hallen.
Jag har skrubbat och skurat och torkat. Plötsligt spred sig doften till hela hallen. Efter en dag försvann den därifrån och flyttade in i köket (men försvann från hallen) och efter det så finns doften enbart på ett specifikt ställe precis utanför vårt barns rum, samt i en del av vardagsrummet.
Jag vet att det inte är jag som är knäpp, eftersom vårt barn sa: "Blä! Det luktar kräk utanför mitt rum!" trots att jag inte har sagt någonting till honom om det. Och ja, där fanns doften också.
Vad sjutton kan det vara? Om det hade varit spilld, surnad mjölk, så borde det ju ha försvunnit när jag torkade golvet. Dessutom borde inte doften flytta sig runt i huset. Jag har förresten bytt mopp till en nytvättad när jag har torkat golven.
Har någon varit med om något liknande förut eller kan ha tips på hur jag ska lokalisera vad stanken kommer ifrån?