• Sol1

    Gravid efter blödning?

    Hej!

    Jag har sedan tidigare 3 barn.. så vet hur det känns att vara gravid. Har aldrig tidigare fått något missfall. Men denna gången plussade jag samma dag jag skulle få min mens, men två dagar efter började jag blöda som en mens. Har läst att det finns kvinnor som blöder och fortfarande där gravida. Nu några dagar senare har blödningen avtagit, så jag tog ett nytt grav test 4 dagar efter första blödningsdagen som visade negativt. Men idag börjar jag känna metall smak, illa mående och har den där tyngdkänslan i underlivet som man brukar känna när man är gravid? Kan det vara så att man ändå är gravid och att hcg gått ner efter blödning? Eller är det bara önske tänkande?

    Tacksam för de svar jag kan få????????

  • Svar på tråden Gravid efter blödning?
  • Sol1

    Vill också tillägga att jag inte kunde ta morgonurin för att jag går upp vartannan timme och kissar..

  • Ebo88

    Vet inte :(

    Men min svärmor hade mens som vanligt de första 5 månaderna som gravid och jag har haft blödningar under mina graviditeter mellan v.6-v.12

  • homeboy

    Vi hade blödningar i V10, 11, 12, 15 och 20. Första veckorna var det rejält med blod, massor av klumpar och mindre blod de senare veckorna. In och ut på akuten. Vi har varit otroligt rädda och oroliga men det har inte varit någon fara med fostret någon gång. Nu är vi i V23+4 och vi har sedan några veckor tillbaka känt vår lilla flicka i magen varje dag och allt är fint! :) 


    Blödning behöver inte betyda missfall men kan vara ett tecken på det såklart. Min fru har aldrig haft några smärtor vid blödningarna ska jag tillägga.

Svar på tråden Gravid efter blödning?