• Fri 5 Mar 2021 14:15
    668 visningar
    9 svar
    9
    668

    Vad för typ är min Sjuka far?

    Jag har fortfarande svårt att förstå vad för TYP av person min far är.

    Hur skulle ni beskriva hans personlighet? Vem är han?

    Tex:

    När jag skrattar så blir han arg och säger något kränkande för att jag ska må dåligt. Han tycker alltså inte om att se mig eller någon annan i familjen glad. Ju mer ledsen jag är desto bättre mår han.

    Han förnedrar och kränker och kör över mig i vissa situationer.

    Han lovar saker men gör inget. När jag sedan frågar varför han lovade mig så skäller han ut mig.

    När jag förklarar mina känslor så verkar han inte visa några känslor alls och han vet inte hur man visar empati till någon. han kan fejka men de finns ingen känsla bakom.

    Han har en dotter som han övergav i tidig ålder. Han verkar inte ha något intresse av att ha kontakt utan hans egna behov går före.

    Han vill att man ska vara beroende av honom just för att han försörjer familjen. Han vill inte att vi andra ska ha ett jobb och tjäna våra egna pengar.

    När alla sover så höjer han tvn högt. Och när vi konfronterar honom så säger han bara vafan ni alla är ju arbetslösa det är bara jag som jobbar i familjen. Ni kan lägga er när ni vill.

    Han har misshandlat mig både verbalt och fysiskt och efter det gick han och festade iskallt.

    Han har problem med auktoriteter. 

    Han har en taskig och aggressiv ton mot min empatiska mor när han pratar.

    han är oerhört pengakåt. Till exempel om vi går till mc donalds och jag beställer 3 hamburgare ist för 2st som han förväntat sig så blir han arg.

    Han gillar kontroll och vill veta vad alla gör och är någonstans.

    Han vill inte att jag ska plugga på universitet och lyckas för då känner hans sig mindre. Han vill liksom vara bäst på allt. 

    VAD ÄR DET FÖR MÄNNISKA OCH SKITFARSA JAG HAR? DIAGNOS? 

  • Svar på tråden Vad för typ är min Sjuka far?
  • Fri 5 Mar 2021 14:24
    #1
    +2

    Allvarligt? Spelar det nån roll vad han ev. har för diagnos?

    Du har ansvar för DITT liv, så stick därifrån och ta bort honom från ditt liv.

  • Fri 5 Mar 2021 14:50
    #2

    Hur gammal är du?

  • Fri 5 Mar 2021 15:06
    #3
    -1

    kan ni bara SÄGA RAKT UT VAD HAN ÄR FÖR TYP!

  • Fri 5 Mar 2021 17:10
    #4
    +2

    Han är en egoistisk idiot, man måste inte ha en diagnos för det. Lämna honom bakom dig, det är bäst för dig.

  • Fri 5 Mar 2021 17:20
    #5

    Han är en skitstövel.

  • Fri 5 Mar 2021 18:07
    #6
    Soetizen skrev 2021-03-05 15:06:08 följande:

    kan ni bara SÄGA RAKT UT VAD HAN ÄR FÖR TYP!


    Svaret beror också lite på vem du är i sammanhanget. Om du är en tonåring eller ung vuxen helt i händerna på din far eller om du är en fullvuxen människa på 31 år som borde kunna skaffa jobb eller plugga, men som väljer att bo hemma och utnyttja familjen och ganska fräckt beställer tre hamburgare när pappa bjuder på restaurang...

    Utifrån din beskrivning verkar din fat vara en väldigt osympatisk människa men allt måste ju också sättas i sitt sammanhang. Vad han är för typ är egentligen irrelevant.
  • Fri 5 Mar 2021 18:36
    #7

    Detta verkar vara ett typfall av SMD.....


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Fri 5 Mar 2021 18:39
    #8

    Jag tänker narcissist.

  • Fri 5 Mar 2021 18:49
    #9

    Tänker också det. psykopat / Sociopat

Svar på tråden Vad för typ är min Sjuka far?