• xx19

    Arbetsförmedlare se hit!

    Hej! 

    Det är så att jag är nyexaminerad och är kallad på arbetsintervju hos arbetsförmedlingen. Att få detta jobb skulle betyda allt för mig. 

    Finns det någon som jobbar/jobbat på arbetsförmedlingen och skulle kunna ge mig några exempel på intervjufrågor? 

    Jag har ingen erfarenhet av myndighetsutövning , hur lyckas jag få jobbet trots detta? 

    Tack på för hand! :) 

  • Svar på tråden Arbetsförmedlare se hit!
  • Anonym (Anställd)

    Nu jobbar jag inte som förmedlare inom myndigheten så jag vet inte om man använder sig av samma intervjumall som för våra tjänster. Men när vi anställdes så använde man sig av en mall med 5 teman, bl.a. frågor som rörde hur väl man hanterar förändring. Oavsett så var beredd på att du ska kunna ge exempel på olika saker, och gör gärna det utan att den som intervjuar dig behöver fråga. Är det lokalkontor eller PDM du intervjuas för? :)

  • Anonym (Anställd)

    Ps. Jag hade inte heller erfarenhet av myndighetsutövning innan jag började och så länge det inte är ett skrav så är det hur väl du gör ifrån dig på intervjun som är nyckeln tror jag :) Var tydlig, konkret och visa på självinsikt är mina bästa tips.

Svar på tråden Arbetsförmedlare se hit!