• Sat 6 Mar 2021 11:59
    425 visningar
    1 svar
    1
    425

    Konsekvenser av hormonbehandlingar?

    Hej alla erfarna!

    Efter ett par veckors hormonbehandling av gonal-f, i februari visade det sig att inga äggblåsor utvecklats och IVF var därmed uteslutet. I väntan på äggdonation fick jag iaf Letrozol utskrivet i hopp om att det skulle lyckas.

    Till saken är att jag inte fått mens sen gonal-f i februari? Jag har alltså inte kunnat påbörja försök till stimulering med letrozol. Jag kan inte bli gravid för att jag har kommit in ett för tidigt klimakterie. Det känns inte som att jag vet vad som händer med min kropp nu. Är mensen på väg? Tjorvar den pga klimakteriet? Har den försvunnit för gott? Är jag gravid? var ju trots allt fullproppad av hormoner och hade samlag? Fast sistnämnda vågar jag inte ens hoppas på och är extremt osannolikt med tanke på att inga äggblåsor utvecklats till följd av hormonbehandlingen.

    Håller på att bli tokig i väntan på mens och äggdonation! En del av mig vill ta ett gravitetstest och en del av mig går sönder vid tanken på ännu ett negativt test.

    Är det någon här som varit med om liknande? Tappat bort sin kroppsrytm som konsekvens av hormonbehandlingar (och ev. Klimakterie)?

  • Svar på tråden Konsekvenser av hormonbehandlingar?
  • Sat 6 Mar 2021 15:27
    #1

    Det är inte ovanligt med krånglande mens efter IVF-behandling. Om du inte fick några äggblåsor alls hade du inte heller spontan äl och då vet ingen när mensen kommer igen. Var mensen oregelbunden innan också?  Du fick ju trots allt göra IVF så dina värden kan ju inte ha varit helt usla. Läkarna tycker alltså att fler försök med egna ägg är uteslutet? Om du inte får äggblåsor ens med IVF tror jag inte letrozol funkar, men allt beror ju på värdena och om de ser äggblåsor vid VUL.

    Det finns en tjej här som fick barn spontant efter att ha blivit rekommenderad IVF så allt är möjligt så länge man har ägg kvar.

Svar på tråden Konsekvenser av hormonbehandlingar?