• tilda96

    Någon annan 24 åring som inte lyckas bli gravid? Behöver stöd.

    Hej!
    Jag och min man har försökt bli gravida i 2 år nu ungefär. Jag vill inget hellre i hela jäkla världen än att bli gravid. Det har förstört två år för mig för jag kan inte tänka på något annat. Allt kretsar bara kring ÄL, sex och att läsa på internet om saker som möjligtvis kan hjälpa. Har lagt så sjukt mycket pengar på hälsokost, akupunktur osv, men inget hjälper. Har genomgått en utredning också och det var inget fel på varken mig eller min man. Det jobbiga är att jag måste vänta tills jag är 25 för att få börja på IVF behandling. 
    Är det någon som är i liknande situation? Jag har ingen att prata med då jag tycker det är jobbigt att ta upp. Hade varit skönt att känna att man inte är ensam. 

    /Tilda

  • Svar på tråden Någon annan 24 åring som inte lyckas bli gravid? Behöver stöd.
  • Anonym (Nina)

    Inte jag själv, men har en nära vän. De försökte i två år drygt, från det att hon fyllt 20. Till slut blev de gravida på naturlig väg.

    Hoppas att det går vägen för er också snart!

  • Olsson1986

    Hej, Jag och en vän startat gruppen Bumpy på Facebook eftersom vi båda har känt oss så ensamma i vår långa kamp för att bli förälder. 


    Tanken är att kvinnor få ta del av varandras historier och vårt främsta mål är att bryta tabun kring ofrivilligt barnlöshet. Om du vill vore det fantastiskt om du vill bli medlem och dela lite av din historia. Det hjälper så många när vi bryter tystnaden! Följ med oss här: https://www.facebook.com/groups/882725162559207

  • Lilant

    Har du kollat upp om du har bakteriell vaginos? Det är en orsak till att du inte kan bli gravid eller om du någon gång haft klamydia, sen så brukar folk bli gravida direkt när dom slutar försöka

  • Anonym (1996)

    Hej, känner igen mig i det du skriver. Jag och min sambo är på 18e försöket. Han är 29 och jag är 24. För tre månader sen konstaterade gyn att jag inte hade mogna ägg och skrev då ut Letrozol som jag nu hoppas på.

    Vart bor du? För på Sophiahemmet i Stockholm kan man iaf boka tid om man är under 25, det blir vårat nästa steg ifall det här inte fungerar.

    Håller tummarna för er!

Svar på tråden Någon annan 24 åring som inte lyckas bli gravid? Behöver stöd.