• Anonym (Tönt?)

Färgat hår

Jag vill färga mitt hår. Överhåret, det man ser vill jag ha mörkmörk lila och underhåret i regnbågens färger. Detta kommer så synas när håret är uppsatt eller man rör på det.

Sakerna är att jag är nästan 40 år (och jobbar i skolan)och jag vet att det är töntigt när man är "så gammal". Men visst kan man ändå göra så, lite roligt är det väl ändå :)

• Svar på tråden Färgat hår
  • Anonym (Gör det om du vill)

Du får göra precis vad du vill så länge du inte skadar andra, det är min livsfilosofi. :)

• Anonym (Tönt?)
    Anonym (Gör det om du vill) skrev 2021-03-06 22:40:49 följande:

Du får göra precis vad du vill så länge du inte skadar andra, det är min livsfilosofi. :)

Ja jag håller med egentligen! I sinnet är jag en ungdom, sen blir jag chockad över min faktiska ålder :D
  • neverpreggo

Tror snarare att eleverna skull tycka att det var coolt och bli inspirerade :)

• Anonym (Tönt?)
    neverpreggo skrev 2021-03-06 22:52:33 följande:

Tror snarare att eleverna skull tycka att det var coolt och bli inspirerade :)

Eller hur? Det är ju bara färg och hår, kan ju alltid färga om det om det blir tokigt. :)
  • Gameofthrones

Om du tycker att 40 är så gammalt bör du inte färga håret om du tycker att ert är så ungdomligt.

Bör du upp din ålder din kvinnlighet är det inga problem.

Jag färgar mitt hår stup i kvarten.

Sminkar mig väldigt starka färger, ibland vardagligt, och bara få upp lyster ( highlights) jag är 40, men har kläder från Versace, mysbrallor, finbyxor, Adidas mysbrallor, New yorker, sport, bh från dyrt till budget, klär mig i fibyxor med snygga tröjor. Annars är det kjolar / klänningar som gäller med snygga skor.

Jag tycker inte at det är snyggt med "äldre klädesplagg" med färgat hår då ser man bara desperat ut för se ung ut.

Har du en varierad garderob så kör på =)

• Gameofthrones

Ursäkta för lite felstavningar, skriver ifrån mobilen.

• Anonym (eee)
    Anonym (Tönt?) skrev 2021-03-06 22:29:05 följande:

Jag vill färga mitt hår. Överhåret, det man ser vill jag ha mörkmörk lila och underhåret i regnbågens färger. Detta kommer så synas när håret är uppsatt eller man rör på det.

Sakerna är att jag är nästan 40 år (och jobbar i skolan)och jag vet att det är töntigt när man är "så gammal". Men visst kan man ändå göra så, lite roligt är det väl ändå :)

Jag tycker nog det är lite töntigt ja, i alla fall om du inte brukar ha en massa färg i håret. Jag jobbar också i skolan. 
    Roligt får du väl tycka, jag tycker nog inget speciellt. 
Svar på tråden Färgat hår