• Anonym (O)

    Frf grav symptom efter abort

    Hej, jag gjorde en medicinsk abort för några dagar sedan (V8+5), tog första pillret i måndags och cytotec på onsdag morgon 4st först sen 2 några h senare. Jag började blöda lite smått dagen innan jag tog cytotec, hade även lite värkar, efter jag tog cytotec fick jag bara ont, jag blödde knappt nått, jag blödde mindre än vanlig mens och inget har ännu kommit ut vad jag märkt, inga kolegerade klumpar. Jag blev även extremt sjuk på onsdagen haft hög feber, hostat, massor och inte haft någon energi (är förmodligen en influensa) i alla fall mina gravid symtom är inte borta än, har frf ont i mina bröst och dom är spända, har halsbränna ifrån helvetet, sugen på massor och känner mig hungrig hela tiden.

    Undrar nu om min förkylning gjort så att aborten inte vill komma ut eller om det möjligtvis kanske fortfarande faktiskt lever.

  • Svar på tråden Frf grav symptom efter abort
  • Anonym (M)

    När jag gjorde en abort satt symptomen i minst en vecka efter. Men kontakta gyn om du är orolig

  • Anonym (S)

    Nej, du är inte gravid. Nej, förkylningar kan inte stoppa aborter.....

    Ont i brösten kan man ha runt mens också och i vilket fall kan du ha symptom i ett par veckor efter, det har ju bara gått några dagar än!

    Halsbränna kan man ha av olika orsaker och att du känner dig hungrig kanske är för att du varit sjuk och säkert inte ätit som du borde, det brukar bli si och så med den biten då.

  • Anonym (O)
    Anonym (S) skrev 2021-03-07 06:42:38 följande:

    Nej, du är inte gravid. Nej, förkylningar kan inte stoppa aborter.....

    Ont i brösten kan man ha runt mens också och i vilket fall kan du ha symptom i ett par veckor efter, det har ju bara gått några dagar än!

    Halsbränna kan man ha av olika orsaker och att du känner dig hungrig kanske är för att du varit sjuk och säkert inte ätit som du borde, det brukar bli si och så med den biten då.


    Men det har inte kommit ut nått foster än o d gått flera dagar jag blöder knappt ens nått, jag har gjort 2 tidigare aborter då tydligen inte p-piller eller pstav har funkat på mig o jag blivit gravid ändå o dom gick hur snabbt som helst och jag blödde 10gånger mer då än denna gång nu jag behöver bytta binda en gång på morgon och en på kvällen för det är så pass lite o vart så ända sen jag tog cetotec
  • Anonym (S)
    Anonym (O) skrev 2021-03-07 08:31:23 följande:
    Men det har inte kommit ut nått foster än o d gått flera dagar jag blöder knappt ens nått, jag har gjort 2 tidigare aborter då tydligen inte p-piller eller pstav har funkat på mig o jag blivit gravid ändå o dom gick hur snabbt som helst och jag blödde 10gånger mer då än denna gång nu jag behöver bytta binda en gång på morgon och en på kvällen för det är så pass lite o vart så ända sen jag tog cetotec
    Och i den veckan är det inte säkert att du kan se nåt foster heller. Man måste inte blöda som en stucken gris men om du är orolig att aborten misslyckats ska du så klart ringa gyn imorgon. Men, det beror i så fall inte på förkylningen så du vet det.
Svar på tråden Frf grav symptom efter abort