• Sun 7 Mar 2021 13:07
    381 visningar
    2 svar
    2
    381

    Lättare mens efter att ha slutat med p-piller

    Hej!

    Jag slutade med p-piller i nov och fick tillbaka min mens direkt. Har även ägglossning varje mån enligt NC. Däremot så är min mens mycket lättare nu än vad den var innan jag började med p-piller för 14 år sen. Då hade jag väldigt riklig mens. Vi försöker få barn men har inte lyckats hittills. Kan den lättare mensen har någon påverkan på fertilitet eller spelar det ingen roll hur mycket man blöder?

    Tack på förhand

    Elww

  • Svar på tråden Lättare mens efter att ha slutat med p-piller
  • Mon 8 Mar 2021 15:04
    #1

    hej! hade också lättare mens efter jag tog ut min spiral. Tidigare blödde jag 5-6 dagar men efter jag tog ut spiralen blödde jag bara 2 dagar. 

    Tog ut spiralen i Augusti och blev gravid i november (första aktiva försöket). Slutade dock i missfall men blev gravid igen i januari. 
    Är säkert olika från person till person men för mig har det tydligen inte spelat något roll.

  • Wed 10 Mar 2021 16:23
    #2
    josefinbet skrev 2021-03-08 15:04:43 följande:

    hej! hade också lättare mens efter jag tog ut min spiral. Tidigare blödde jag 5-6 dagar men efter jag tog ut spiralen blödde jag bara 2 dagar. 

    Tog ut spiralen i Augusti och blev gravid i november (första aktiva försöket). Slutade dock i missfall men blev gravid igen i januari. 

    Är säkert olika från person till person men för mig har det tydligen inte spelat något roll.


    Tack snälla för ditt svar! Då behöver jag kanske inte oroa mig över detta.

    Beklagar att du fick missfall. Håller tummarna för dig nu!
Svar på tråden Lättare mens efter att ha slutat med p-piller