• Enkeli

    Tidigt ultraljud, tom hinnsäck 6+0, hur gick det?

    Äntligen gravid, trodde jag. Gjort ivf och plussat fint osv men var på tidigt ultraljud i onsdags och de sågbara en tom hinnsäck.. ingen gulesäck eller embryo. Började må mer illa och kräkas typ torsdag och framåt så ringde min ivf klinik dit jag skulle först nästa vecka. Bad om att få komma och få mediciner så jag stöter ut. Men då säger hon att jag tycker mig se något fladdrande och pekar på ena undersidan av hinnsäcken. Jag såg också. Så hon säger att det kan vRs missfall mem det kan också vara fostret så du får komma tillbaka på fredag. Tiden går så sakta, särskilt i dessa coronatider.. har ngn annan varit med om samma?

  • Svar på tråden Tidigt ultraljud, tom hinnsäck 6+0, hur gick det?
  • LittleSunshine84

    6+0 är ju jättetidigt!

    Jag gjorde ul och vul i V6+3 och man såg inget. Absolut inget. Idag är han 4 år. Så jag skulle avvakta!

  • Enkeli
    LittleSunshine84 skrev 2021-03-10 09:59:45 följande:

    6+0 är ju jättetidigt!

    Jag gjorde ul och vul i V6+3 och man såg inget. Absolut inget. Idag är han 4 år. Så jag skulle avvakta!


    Är det så? Vad sa de då till dig och när såg du?
  • LittleSunshine84
    Enkeli skrev 2021-03-10 16:13:22 följande:

    Är det så? Vad sa de då till dig och när såg du?


    Jag gjorde vul och ul så tidigt för att jag åkte in med en misstänkt tia/stroke och jag skrek att jag hade ont. Man ville utesluta att graviditeten satt fel dvs i äggledaren istället för i livmodern. Då kunde man se antydan till graviditet men absolut inget mer. Fick komma tillbaka i V8 och då fanns ett hjärta :) att se ngt så tidigt som i V6 är ovanligt fick jag höra.
Svar på tråden Tidigt ultraljud, tom hinnsäck 6+0, hur gick det?