• Anonym (Vageln)

Effekt av antibiotikasalva mot vagel?

Jag har en vagel som inte ger med sig och fick till slut antibiotikasalva utskrivet. Ni som fått det, när kan man räkna med effekt? Doktorn hotade med tömning av vageln om det här inte funkade, så jag ser gärna att den funkar snarast...

• Svar på tråden Effekt av antibiotikasalva mot vagel?
  • Anonym (Otäckt)

Känns äckligt otäckt att använda sån slava så nära ögat. Hade alla gånger tömt vageln istället. När jag fått vagel så tömmer jag dom själv utan problem. Inte värre än en finne.

• Anonym (Vageln)
    Anonym (Otäckt) skrev 2021-03-07 20:41:50 följande:

Känns äckligt otäckt att använda sån slava så nära ögat. Hade alla gånger tömt vageln istället. När jag fått vagel så tömmer jag dom själv utan problem. Inte värre än en finne.

För att tömma den här krävs en skalpell. Jag ämnar inte gå loss med kökskniven här hemma.
  • Anonym (Otäckt)
    Anonym (Vageln) skrev 2021-03-07 20:45:51 följande:

För att tömma den här krävs en skalpell. Jag ämnar inte gå loss med kökskniven här hemma.

Skapel? Har jag aldrig använt, bara klämt försiktigt så kommer det ut. Är den stor? Hur ska kroppen kunna suga upp allt de varet?
  • Anonym (Vageln)
    Anonym (Otäckt) skrev 2021-03-07 21:03:18 följande:

Skapel? Har jag aldrig använt, bara klämt försiktigt så kommer det ut. Är den stor? Hur ska kroppen kunna suga upp allt de varet?

Tänk rejält inåtväxande finne, fast under ögonlocket. Inget som går att klämma.
  • Anonym (Otäckt)
    Anonym (Vageln) skrev 2021-03-07 22:01:13 följande:

Tänk rejält inåtväxande finne, fast under ögonlocket. Inget som går att klämma.

Ääh, om den sitter där inne, var ska du lägga slava. På ögonlocket?
  • Anonym (Inkapslad)

Hur länge har du haft den? Är den inkapslad så tror jag inte salva hjälper.... Är den relativt ny kan du badda med varmt vatten på en bomulltuss och försöka dra uppåt (om den sitter på nedre ögonlocket).

Oftast försvinner dom av sig själv tydligen men det tar tiiiid... Jag hade min i 8 månader innan jag bestämde att ta bort den. Det var INTE kul så förstår att du vill undvika det.........

• Anonym (Vageln)
    Anonym (Inkapslad) skrev 2021-03-08 07:16:48 följande:

Hur länge har du haft den? Är den inkapslad så tror jag inte salva hjälper.... Är den relativt ny kan du badda med varmt vatten på en bomulltuss och försöka dra uppåt (om den sitter på nedre ögonlocket).

Oftast försvinner dom av sig själv tydligen men det tar tiiiid... Jag hade min i 8 månader innan jag bestämde att ta bort den. Det var INTE kul så förstår att du vill undvika det.........

Jag har haft den i två veckor nu, men problemet är att den fortfarande växer, smärtar och kliar. Eftersom jag är kraftigt nedsatt i immunförsvaret, bedömdes att det här inte läker ut av sig själv. Vageln är baddad, masserad, baddad igen och igen.
  • Anonym (Inkapslad)
    Anonym (Vageln) skrev 2021-03-08 07:21:05 följande:

Jag har haft den i två veckor nu, men problemet är att den fortfarande växer, smärtar och kliar. Eftersom jag är kraftigt nedsatt i immunförsvaret, bedömdes att det här inte läker ut av sig själv. Vageln är baddad, masserad, baddad igen och igen.

Fortsätt med baddandet och hoppas salvan hjälper! Jag ångrar att jag inte gjorde mera när min fortfarande var -aktiv-. Att kirurgiskt avlägsna den var hemskt som sagt, så håller tummarna för dig!

Kunde tyvärr int svara på din fråga.
Svar på tråden Effekt av antibiotikasalva mot vagel?