• Anonym (KB)

Partner med dålig självkänsla

Har sedan några månader tillbaka ett förhållande med världens finaste kille som jag vet är otroligt kär i mig men som enligt mig besitter den osexigaste egenskapen som finns; osäkerhet. Specifikt när de kommer till sin egen självkänsla och är även en expert på att övertänka. Något som fått mig att känna mig osäker på vårt förhållande då vi om ett tag kommer ha distans och om grunden är skakig pga. detta så känns det inte som att det är något att utsätta för svårare prövningar. 
    Han säger själv att de är något han jobbar på men har flera gånger kommit upp till ytan då jag val att vara öppen med killar jag träffat tidigare samt en relation som avslutades ganska precis innan vi träffades. Detta fick tystnad och stirrande i taken som svar. 

Är det här något att hålla ut och på något sätt hoppas att det verkligen blir bättre som han säger eller ska man bara avsluta de nu? Hur har ni i likande situationer valt att hantera det?

• Svar på tråden Partner med dålig självkänsla
  • Anonym (Man49)

En ny kille vill inte höra om dina gamla killar framförallt inte i början på ett förhållande

Självkänsla är något som man kan bygga upp

Speciellt om man är en tjej till en sån kille

Va snäll och tala om hur duktig han är så har du snart den bästa killen du kan önska dig

• Anonym (Polar'n)

Han är världens finaste kille, men är osäker. 
    Det vimlar av mer självsäkra killar därute. Att ha en killkompis är inte illa det heller.

• Anonym (gösses)
    Anonym (KB) skrev 2021-03-07 22:17:56 följande:

Har sedan några månader tillbaka ett förhållande med världens finaste kille som jag vet är otroligt kär i mig men som enligt mig besitter den osexigaste egenskapen som finns; osäkerhet. Specifikt när de kommer till sin egen självkänsla och är även en expert på att övertänka. Något som fått mig att känna mig osäker på vårt förhållande då vi om ett tag kommer ha distans och om grunden är skakig pga. detta så känns det inte som att det är något att utsätta för svårare prövningar. 
    Han säger själv att de är något han jobbar på men har flera gånger kommit upp till ytan då jag val att vara öppen med killar jag träffat tidigare samt en relation som avslutades ganska precis innan vi träffades. Detta fick tystnad och stirrande i taken som svar. 

Är det här något att hålla ut och på något sätt hoppas att det verkligen blir bättre som han säger eller ska man bara avsluta de nu? Hur har ni i likande situationer valt att hantera det?

INGEN kille vill veta vilka andra killar hans tjej haft tidigare. Det har inte ett dugg med självkänsla att göra, det är biologiskt.

Ett tips, frågar han inte om dina ex, säg då inget om det. Ex kan du pladdra om med dina kompisar INTE med din kille. Att hålla på och pladdra om sina ex utan att något bett om det är ett jättebra sätt att fucka upp ett förhållande redan från början.
  • Anonym (KB)

Är inte så att jag babblar på om killar jag träffat utan förklarat hur jävla illa behandlad jag har blivit av tidigare partners och som gjort att jag är den jag är. De här är snarare att han reagerar på ALLA killar i min närhet, killkompisar som är gay, gamla vänner och då ex. Att berätta om händelser där andra killar, även de som man inte har någon romantisk komplimang till blir något han reagerar på och sedan börjar övertänka. Samma sak om man inte svarar på längre på sms etc.

• Anonym (gösses)
    Anonym (KB) skrev 2021-03-08 20:27:57 följande:

Är inte så att jag babblar på om killar jag träffat utan förklarat hur jävla illa behandlad jag har blivit av tidigare partners och som gjort att jag är den jag är. De här är snarare att han reagerar på ALLA killar i min närhet, killkompisar som är gay, gamla vänner och då ex. Att berätta om händelser där andra killar, även de som man inte har någon romantisk komplimang till blir något han reagerar på och sedan börjar övertänka. Samma sak om man inte svarar på längre på sms etc.

Japp, det däremot är ganska typiskt för människor med dålig självkänsla, Och NEJ, det kommer inte försvinna av sig själv eller bli bättre med tiden. Min erfarenhet av människor med dålig självkänsla (var sambo) är att de är väldigt svåra att ha ett förhållande med. De har ett tomrum inom sig som ingen någonsin kommer kunna fylla. De vill hela tiden ha mer och mer bekräftelse, det spelar ingen roll hur mycket de får, de ser bara vad de inte får. De är extremt lättkränkta, kan ta illa upp för vad som helst, övertolkar alltid saker, och man får hela tiden passa sig för vad man säger eller gör för vad som helst kan misstolkas. Väldigt egoistiska med sina känslor, deras behov av bekräftelse är alltid viktigare än något annat. De jämför sig ofta med andra och allt kan bli en slags tävling i bekräftelse... etc

Kort sagt, ett förhållande med den killen kommer bli komplicerat och valen du har är att antigen acceptera det och lära dig leva med det, eller göra slut. Men gör inte misstaget att tro att du kan förändra honom eller tro att det kommer bli bättre bara du ger honom mycket kärlek och bekräftelse, det kommer aldrig ske.
Svar på tråden Partner med dålig självkänsla