• Vinter16

    Missed abortion x2 - Hjälp!

    Har en son född -19 som blev till utan problem på andra försöket. För 10 år sedan blev jag gravid oplanerat två gånger där jag valde att göra abort pga omständigheter. Gravidteten var frisk och normal.

    Idag är jag 28 år och vi vill så gärna ge vårat barn ett syskon. Blir gravid snabbt och lätt men sedan stannar graviditeten av runt vecka 7 och jag behöver tabletter för att stöta ut det. Detta har hänt två gånger nu :(

    Läkaren vill att jag ska testa att ta progesteron nästa graviditet, har någon erfarenhet av detta? Kan man testa något annat? Ge mig alla tips ni har

  • Svar på tråden Missed abortion x2 - Hjälp!
  • Dhalia
    Vinter16 skrev 2021-03-08 09:20:57 följande:

    Har en son född -19 som blev till utan problem på andra försöket. För 10 år sedan blev jag gravid oplanerat två gånger där jag valde att göra abort pga omständigheter. Gravidteten var frisk och normal.

    Idag är jag 28 år och vi vill så gärna ge vårat barn ett syskon. Blir gravid snabbt och lätt men sedan stannar graviditeten av runt vecka 7 och jag behöver tabletter för att stöta ut det. Detta har hänt två gånger nu :(

    Läkaren vill att jag ska testa att ta progesteron nästa graviditet, har någon erfarenhet av detta? Kan man testa något annat? Ge mig alla tips ni har


    Fråga också om trombyl det är blodförtunnande och skulle kunna minsks risken för små blodproppar. Vissa har fått kortison men tror de mer för att hjälpa till att kroppen inte stöter bort de och det gör ju inte din kropp egentligen eftersom du blir gravid lätt plus att det blir ett MA så har ju kroppen inte stött bort de.

    Ja har själv haft två MA och ska få prova både trombyl och progesteron vid nästa graviditet. Vi gör ju IVF så vet inte om de så att våra embryon inte blir så bra heller. Vi är båda i 30 års ålder men försökt länge nu.

    Hoppas de går vägen för oss båda och att det var det kroppen behövde :)
Svar på tråden Missed abortion x2 - Hjälp!