• Nótt

    Temphöjning trots utebliven ägglossning?

    Hej!

    Jag har en fundering som jag inte hittar svaret på.

    Ska försöka förklara så ni är med:

    Jag har tagit ut min spiral pga olika orsaker, bla att vi inom en snar framtid planerar barn. Livet kom emellan och jag ska nu börja nytt jobb, varför vi skjutit upp det lite.

    Jag följer min cykel med NC, och nu är det så att förra lördagen hade vi oskyddat sex. Skulle enligt app vara 1,5 vecka kvar till äl och röda dagar. Men kroppen spelade mig ett spratt och upå måndagen hade jag positivt äl-test. I vanliga fall får jag äl ca 1 dygn efter pos test. Med tanke på min situation med kommande provanställning & annat fick jag lite panik, och tog ett dagen efter piller.

    Har sedan dess följt min tempkurva slaviskt, och nej ingen dipp med följande stigning kom. Borde alltså ha stoppat ägglossningen.

    Men nu har det gått en vecka, och långsamt har tempen stigit. Detta gör att NC tror att jag hade äl förra måndagen, alltså den dagen jag hade pos äl-test. Något som aldrig tidigare hänt att de infallit på samma dag, normalt sjunker ju LH vid ägglossning.

    I alla fall, min fråga är om någon vet om man knäna få temphöjning trots utebliven äl?

    Bifogar bild från NC.

Svar på tråden Temphöjning trots utebliven ägglossning?