• kamalyassine

    Vill börja studera, ge mig tips

    Hej!

    Känner att det är dags att plugga igen, och är mest intresserad av Stockholms orådet samt yrkeshögskolor.

    Jag har lite förslag ni får säga vad ni tycker, vilka erfarenheter ni har och vad är bäst för hälsan lönen OSV... .

    Jag är väldigt teknik intresserad men behöver bli bättre på engelska!

    EDIT: hur är arbetsmarknaden genom dessa yrke finns det gott om jobb?
    Jag har gått El och energi program inriktning kommunikation.  

    -CAD ritare 

    -Drifttekniker EL Värme OSV 

    -Fastighetsingenjör 

    -Automationstekniker

    -Microsoft Azure cloud 
      
    Tack på förhand
     

  • Svar på tråden Vill börja studera, ge mig tips
  • Emerencia

    Du ska studera i ett område du brinner för. Annars kommer du förmodligen inte klara studierna. Klarar du studiens är risken att du ångrar ditt val av yrke. Jag visste vad jag ville jobba med, studerade i 5 år på universitetet och fått jobbet jag alltid drömt om. Viktigt att veta sitt mål.

  • kamalyassine

    Hej och tack för svaret!

    Alla tycker olika och alla har olika situationer. Jag vill inte gå på 5 år studier

    Det står tydligt att jag siktar på yrkesutbildning. Jag har gått el och energi program och har i princip läst lite av allt och jag är faktiskt intresserad av alla områden jag har skrivit ner skulle tycka att det är roligt med alla de yrken. Jag ville bara veta vad ni tycker om de och vad ni har för erfaren het

    Tack igen

  • Emerencia
    kamalyassine skrev 2021-03-08 14:18:30 följande:

    Hej och tack för svaret!

    Alla tycker olika och alla har olika situationer. Jag vill inte gå på 5 år studier

    Det står tydligt att jag siktar på yrkesutbildning. Jag har gått el och energi program och har i princip läst lite av allt och jag är faktiskt intresserad av alla områden jag har skrivit ner skulle tycka att det är roligt med alla de yrken. Jag ville bara veta vad ni tycker om de och vad ni har för erfaren het

    Tack igen


    Jag sa aldrig att du skulle gå 5 år. Jag sa att jag gjorde det för de var MIN dröm. Du ska inte överlåta ett sådant stort beslut från okända människor på nätet. Du måste känna av det själv, hade min omgivning "hjälpt" mig med framtidsutsikter och jobbmöjligheter skulle jag vara sjuksköterska. Jag valde de jag ville, inte utefter arbetsmarknaden. Är du duktigt och brinner för yrket kommer du få jobb.

    Det finns massa information om yrken på nätet, intervjuer om fördelarna och nackdelar.
  • kamalyassine
    Emerencia skrev 2021-03-08 14:43:29 följande:
    Jag sa aldrig att du skulle gå 5 år. Jag sa att jag gjorde det för de var MIN dröm. Du ska inte överlåta ett sådant stort beslut från okända människor på nätet. Du måste känna av det själv, hade min omgivning "hjälpt" mig med framtidsutsikter och jobbmöjligheter skulle jag vara sjuksköterska. Jag valde de jag ville, inte utefter arbetsmarknaden. Är du duktigt och brinner för yrket kommer du få jobb.

    Det finns massa information om yrken på nätet, intervjuer om fördelarna och nackdelar.
    sorry fattade inte vad du menade jag förstår vad du menade taken med denna tråd inte att folk ska bestämma va jag ska välja utan att de ska dela med sig sina erfarenheter, jag behöver hjälp för att komma åt rätt info.

    tack för hjälpen 

    jobbar du med någon av yrken?
Svar på tråden Vill börja studera, ge mig tips