• Mon 8 Mar 2021 14:25
    316 visningar
    0 svar
    0
    316

    Klimatförändringar och vardag?

    Hej!

    Jag läser en master vid Lunds universitet och genomför just nu en undersökning om hur människor uppfattar och påverkas av klimatförändringar samt hur man uppfattar och påverkas av debatten om klimatförändringar i sin vardag.
    (dvs. kulturen kring klimatförändringar och medföljande debatt).

    Jag söker människor för någon form av intervju i första hand (video/mejl eller liknande, 30-60min). Jag är särskilt intresserad av barnfamiljers erfarenheter och åsikter om detta och vill gärna höra olika röster, även de som är skeptiska i frågan. (Du är såklart hjärtligt välkommen med dina tankar även om du inte har barn/har utflugna barn).

    Jag har hört av mig till ansvariga för Familjeliv och fått ok om denna förfrågan, om jag borde postat någon annan stans (i egenskap av undersökare) så ber jag om ursäkt och någon moderator får då gärna flytta mig rätt.
    Som informant är man naturligtvis helt anonym och den enda som kommer ha kännedom om vem ni är. (om ni vill så kan dock transkriptionen sparas i Folklivsarkivet och då behövs en namnteckning (kan ske muntligt), men namnet kommer inte kunna kopplas till transkriptionen).

    Finns det någon intresserad så kan ni kontakta mig vi pm så hittar vi något sätt.
    Är ni intresserade men vill veta mer så får ni gärna kontakta mig antingen direkt här i tråden eller vi pm så besvarar jag alla eventuella frågor. (Om undersökningen, om själva utförandet om mig eller vad det nu kan vara).

    Till syvende och sist så få ni gärna dela era tankar så får ni gärna dela era tankar och erfarenheter kring detta ämne direkt här i tråden om ni vill bidra men inte vill eller kan vara med på en intervju.
    Det kan vara frustration över att det känns svårt att göra rätt, en trötthet över att det redan är för många bitar i livspusslet som det är, en oro för sina barns framtid eller irritation över att debatten känns för uppblåst eller något helt annat. Gärna någon specifik episod som ni nyligen varit med om.

Svar på tråden Klimatförändringar och vardag?