• Mon 8 Mar 2021 18:58
    8548 visningar
    7 svar
    7
    8548

    Se hit! LÖN SOM ELEVASSISTENT!

    Hej!
    Jag har fått ett erbjudande om att arbeta som elevassistent på en särskola för barn i låg-mellanstadiet och har lite frågor som jag gärna vill ha svar på,

    Först och främst är jag utbildad uska med inriktning specialpedagogik och psykiatri och jobbar som stödassistent inom Lss i nuläget om det har nån betydelse.

    1) Vad har du som är elevassistenter för lön före skatt?
    2) Har du någon utbildning?
    3) Hur länge har du jobbat?

    4) Vad är det bästa och "sämsta" med yrket? 

  • Svar på tråden Se hit! LÖN SOM ELEVASSISTENT!
  • Mon 8 Mar 2021 20:02
    #1
    IsaNova0816 skrev 2021-03-08 18:58:49 följande:

    Hej!
    Jag har fått ett erbjudande om att arbeta som elevassistent på en särskola för barn i låg-mellanstadiet och har lite frågor som jag gärna vill ha svar på,

    Först och främst är jag utbildad uska med inriktning specialpedagogik och psykiatri och jobbar som stödassistent inom Lss i nuläget om det har nån betydelse.

    1) Vad har du som är elevassistenter för lön före skatt?
    2) Har du någon utbildning?
    3) Hur länge har du jobbat?

    4) Vad är det bästa och "sämsta" med yrket? 


    1) Jag tjänade ca 19.000 före skatt, jobbade heltid.
    2) Jag var utbildad fritidsledare.
    3) Jag jobbade som elevassistent i två år. Slutade pga dom hade inte råd att ha kvar mig.