• Minionen123

    Ångest/oro efter F-ledighet

    Hej, alla...

    Undrar om det finns någon i liknande situation och hur ni då gjorde.

    Legat vaken större delen av natten nu pga sådan oro inför att gå tillbaka till arbetet efter att ha varit föräldraledig. Efter snart ett år med att bara ta hand om bebis och varit helt frånkopplad arbetet så är jag otroligt nervös och orolig att gå tillbaka till arbetet igen. Börjar om 3 veckor...

    Arbetar som Omsorgapedagog (är ansvarig för det pedagogiska arbetet) på ett LSS-boende. Det är jag som ska handleda övrig personal i arbetet med de som bor på boendet. Jag hade bara hunnit arbeta 2 månader på denna tjänst innan jag blev mammaledig, nyutexaminerad men innan dess jobbat deltid natt på samma boende.

    Har alltså egentligen ingen erfarenhet att handleda andra vilket osså gör mig nervös med tanke på att jag dessutom varit mammaledig nu så jag har tappat sä mycket känns det som. Hon som vikarierade för mig känns som mycket bättre än mig och får sånn ångest av att komma tillbaka o sinka ner jobbet.... Vill bara söka andra jobb för att slippa gå dit.

    Hur kände ni av att gå tillbaka till jobbet? Om ni kände liknande hur gick det för er? Hur gick ni tillväga? Tips? Dör av oro o får ont i magen...

    <3

  • Svar på tråden Ångest/oro efter F-ledighet
  • Semlan3

    Jag kände samma med första barnet. Med andra barnet längtade jag tillbaka till jobbet. Det kommer att gå bra. Allt tar lite tid men du kommer att komma in i det!

  • brallison