• Minionen123

    Oro efter föräldraledighet

    Hej, alla...

    La in det förra inlägget i fel kategori...

    Legat vaken större delen av natten nu pga sådan oro inför att gå tillbaka till arbetet efter att ha varit föräldraledig. Efter snart ett år med att bara ta hand om bebis och varit helt frånkopplad arbetet så är jag otroligt nervös och orolig att gå tillbaka till arbetet igen. Börjar om 3 veckor...

    Arbetar som Omsorgapedagog (är ansvarig för det pedagogiska arbetet) på ett LSS-boende. Det är jag som ska handleda övrig personal i arbetet med de som bor på boendet. Jag hade bara hunnit arbeta 2 månader på denna tjänst innan jag blev mammaledig, nyutexaminerad men innan dess jobbat deltid natt på samma boende.

    Har alltså egentligen ingen erfarenhet att handleda andra vilket osså gör mig nervös med tanke på att jag dessutom varit mammaledig nu så jag har tappat sä mycket känns det som. Hon som vikarierade för mig känns som mycket bättre än mig och får sånn ångest av att komma tillbaka o sinka ner jobbet.... Vill bara söka andra jobb för att slippa gå dit.

    Hur kände ni av att gå tillbaka till jobbet? Om ni kände liknande hur gick det för er? Hur gick ni tillväga? Tips? Dör av oro o får ont i magen...

    <3

  • Svar på tråden Oro efter föräldraledighet
  • Tvillingarna14

    Kände samma sak när jag efter 14 månaders föräldraledighet skulle tillbaka in i arbetslivet. Då också till ny avdelning på samma arbetsplats, vilket gjorde mig extra nervös. Köpte lite nya kläder för att peppa mig och när jag väl kom dit kändes det bara skönt. Skönt eftersom jag fick vara med andra vuxna, att kunna få dricka en hel kopp kaffe utan att bli störd, slippa blöjbyten, matningar och skrik (har tvillingar). Det kommer alltså gå bra för dig också. Ring vikarien och be att få komma in en dag nästa vecka för att prata lite om jobbet och hur du känner. Inget konstigt med det. Allt kommer bli bra. Lycka till.

  • nnnnnnnn