• Erikfri

    Neurolabs/finans2

    Min mamma har fått ett inkassokrav ifrån finans2 gällande ett abg hos neurolabs.

    Min mamma har tinnitus och gick med hjärninflammation alldeles för länge innan hon sökte hjälp och är inte sig själv längre minst sagt. Hon förstod verkligen inte att hon ingick något abg.

    Jag har hänvisat till både lagen  https://lagen.nu/1924:323, och Lag (2014:14).


    Först spelade de bara dumma, och undrade vad jag menade trots att jag citerade direkt ifrån lagtexten och länkande. Sedan säger de att lagen inte stämmer, för sedan tillslut så säger de att de behöver då ett läkarintyg (detta ifrån finans2, neurolabs svarar öht inte). Jag kan säkert fixa ett läkarintyg. Men ska jag verkligen ligga på min mamma som har nog med problem, om att få ett läkarintyg och få henne att göra ett onödigt sjukhus besök bara för få ett läkarintyg till dessa företag?

    Jag har bra lust att bara bestrida det, men då kommer det nog gå till kronofogden, vilket hon kan bestrida också. Men då drabbas hon av panik. 

    Summan ligger på runt 900kr. 
  • Svar på tråden Neurolabs/finans2
Svar på tråden Neurolabs/finans2