• Steffqw

    Nu kör jag bara

    För 2 veckor sedan slutade jag med ppiller. Jag och killen kom överens om att köra avbrutet ett tag innan vi är helt redo. Även att jag ska få normal mens. Jag fick min mens 2 dagar efter avbrott. Så borde ha ägglossning nu. Sen borde mensen komma slutet av mars.

    Om mensen kommer vet jag att min ägglossning är nog normal? Hoppas jag iaf och vi kan bli gravida.

    Om den kommer ska jag kolla av läget med min sambo och se om han är redo för att försöka bli gravida redan i april.

    Jag tänkte inte kolla något med ägglossningstest. Utan hoppas allt fungerar normalt.

    Hur fungerade mensen för efter ppilleravbrott? Hur gjorde ni med piller stopp, ägglossning och försök att bli gravid.

  • Svar på tråden Nu kör jag bara
  • Kyriie88

    När jag slutade med mina p-piller båda gångerna så fick jag ägglossning cykeldag 42 och 43. Dock följde jag med ägglossningstester. Första gången tog jag ägglossningstest i samband med ÄL flytningar. Första ppiller stoppet körde vi på direkt och jag blev gravid första ppillerstoppet utan att få mens.
    Andra ppiller stoppet försökte vi direkt också men misslyckades och jag fick en mens. Nästa cykel fick jag ägglossning dag 21 istället och är nu gravid 4+1 :)
    De e extremt olika hur snabbt kroppen startar om, vissa direkt normal cykel och andra några månader innan normal cykel.  

  • Steffqw
    Kyriie88 skrev 2021-03-09 20:36:51 följande:

    När jag slutade med mina p-piller båda gångerna så fick jag ägglossning cykeldag 42 och 43. Dock följde jag med ägglossningstester. Första gången tog jag ägglossningstest i samband med ÄL flytningar. Första ppiller stoppet körde vi på direkt och jag blev gravid första ppillerstoppet utan att få mens.

    Andra ppiller stoppet försökte vi direkt också men misslyckades och jag fick en mens. Nästa cykel fick jag ägglossning dag 21 istället och är nu gravid 4+1 :)

    De e extremt olika hur snabbt kroppen startar om, vissa direkt normal cykel och andra några månader innan normal cykel.  


    Spännande! :)

    Jag vet ju inte heller vad för slags mens jag fick ni senast. Om det var en vanlig mens eller ppiller mens. Men räknar från den. Så nu i veckan borde jag ha ägglossning och om 2 veckor få min mens.
Svar på tråden Nu kör jag bara