• Anonym (Laika)

Biverkningar av dagen efter piller

Av vissa anledningar så skedde det en liten olycka... kondom sprack och satsen kom i mig, det hände 3 dagar efter min mens. Tog ett akut piller på fm dagen efter..

Har efter det varit konstig som fan i humöret. Deppig, lättantändlig, gråtmild.. mina bröstvårtor är så ömma så de gör ont att ha bh, har även ont i "kvinnomagen".Känns som alla tecken på en graviditet jag vet. Men tänkte om det även kan bero på det tillskottet av hormoner man får när man tar ett dagen efter piller. Är det nån mer som känt så efteråt och inte var gravida?

• Svar på tråden Biverkningar av dagen efter piller
  • Anonym (m)

Har också tagit ett dagen-efter-piller en gång och det var hemskt!! Blev ej gravid men höll på att gå under psykiskt, ville bara gråta av ingen anledning

• Anonym (Laika)

Ok. Skönt att höra att man inte är ensam om problemet iaf.

• Anonym (Laika)

Ok. Skönt att höra att man inte är ensam om problemet iaf.

• Anonym (Sanna)

Jag tog ett akut ppiller morgonen efter en liknande händelse. Dock var det verkligen just vid ägglossning, och pillret stoppar ju inte ett ägg som redan släppt... Men jag tog pillret ändå IFALL att det inte hunnit släppa, och därmed hjälpte. Inga symtom alls, men två veckor senare plussade jag. Bebis nr 4 är nu 2 månader gammal

• Anonym (Orolig)

Kan akut p piller ge utslag på ÄL tester? Två dagar efter att jag tog tabletten visade ÄL testet fast glad gubbe. Det har gått 7 dagar och testerna visar blinkande gubbe. Jag har inte fått mellanblödning som många får. Tabletten tog jag två dagar innan själva ÄL skulle ske men jag tog test och det kom blinkande gubbe, därmed bestämde jag mig för att ta dagen efter piller. Jag tog tabletten inom 24 timmar men är sjukt orolig att jag är gravid. Någon som har varit med om liknande?

Svar på tråden Biverkningar av dagen efter piller