• Thomas­69
    Wed 10 Mar 2021 22:29
    1438 visningar
    4 svar
    4
    1438

    Amatör som nyskild. Tips?

    Jag är nyligen frånskild, separerad sedan snart 1 år och inser att jag nu inte riktigt vet vad nästa steg är för mig. Jäkligt konstig känsla då jag normalt sett brukar ha full koll på vad jag vill, men detta är en väldigt ny situation för mig.

    För att försöka beskriva mig själv så är jag nog ganska trygg, stabil och brukar veta vad jag vill. Har ett väldigt bra jobb och stabil tillvaro med mina 2 tonårsbarn som jag har varannan vecka. Kommunikationen med ex-frun fungerar bra och vi hanterar bägge två våran situation så att barnen kommer först.

    Vid skilsmässan så blev det en del dejtande och det fungerade ofta bra när vi träffades, men med varje kvinna så kände jag att det inte var helt rätt och därför avslutade jag det. Naturligtvis för många som läser detta kan det upplevas som självklart eftersom det var tidigt i min separation.

    Men nu börjar allt landa och jag vet faktiskt inte vad jag vill i en framtida relation, jag vill naturligtvis ha kvinnligt sällskap, men har hittills inte kunnat erbjuda det som vid mitt dejtande förväntades av de kvinnorna. Några av dessa upplevde jag som rena ?Gold-diggers? men det kanske är något man får räkna med. Avslutade dessa extra snabbt ????

    Så, för en nybliven amatörsingel som inte är desperat, ge mig era bästa tips hur man hittar rätt. Antar att denna fråga ställts 1000+ gånger i detta forum men jag är även ny här, så ni får stå ut med min frågeställning.

    Edit:
    Jag upplever mig som en social, snygg, karriärsmässigt framgångsrik medelålders man.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-10 23:05
    Alla dessa ??? i mitt inlägg verkar vara formateringsproblem från emojis som jag försökte lägga in...

  • Svar på tråden Amatör som nyskild. Tips?
  • Anonym (Matil­da)
    Wed 10 Mar 2021 23:13
    #1

    Om du inte kunde ge det kvinnorna förväntade sig av dig så har du nog nyckeln där. Fundera över vilka dina dealbreakers är och vad det leder dig till för typ av kvinna och relationer.

    Inom dejtingvärlden är det tyvärr mycket fokus på yta och status. Flasha inte med pengar, levnadsstandard etc om du inte är villig att säga ja till den sortens kvinnor som vill ha sånt. Var inte allt för öppen med ditt liv.

  • Anonym (Solok­vist)
    Thu 11 Mar 2021 06:25
    #2

    Om du bara varit separerad 1 år så skulle jag råda dig att ligga lågt med dejting och sånt. Det tar tid att landa efter en skilsmässa. Fokusera på dig och dina barn, ta upp gamla eller nya intressen, hobbies, sporter (så gott det går nu under pandemin) och ha fokus på att etablera ett bra singelliv.

    Kanske landar du i att det är rätt skönt att vara solo, vem vet. Men låt det ta tid, man kan inte bara sopa 10, 20? år under mattan och gå vidare. Det finns ingen anledning att stressa med att hitta någon, särskilt inte eftersom du redan testat dejting.

  • Anonym (W)
    Thu 11 Mar 2021 06:49
    #3

    Bara du kan veta vad det är du saknar i ditt liv. Det är svårt att dejta och hitta rätt när du inte vet vad du vill ha. Om du kommer på det så har du nog inte landat i ditt nya liv än, utan för mycket är oklart och lite löst ordnat. Men visst, även de som planlöst shoppar utan någon plan på vad de vill/vad de behöver kan ju ibland hitta väldigt bra saker som de har användning för i sitt liv.

  • Thu 11 Mar 2021 07:02
    #4

    Om du inte vet vad du vill ha och känner att du drar till dig fel typ av kvinnor så behöver du nog vara ensam ett tag och verkligen reda ut vad du behöver i ditt liv

    Kan du tänka dig flera barn? Vill du fostra andras barn? Vill du gifta dig? Vill du bo med någon?

Svar på tråden Amatör som nyskild. Tips?