• VeriH

    Plötsligt Blivit lättskrämd

    Jag har alltid varit en svårskrämd, trygg, människa. Jag har inga problem med mörker, människor osv. Men jag har de senaste veckorna blivit så sprättig, jag hoppar till för ljud och plötsliga rörelser och jag förstår inte varför. Häromdagen hoppade jag till när min sambo la sin hand på mitt ben när vi satt i bilen, sånna saker som aldrig har påverkat mig tidigare. Jag håller på att bli tokig av att inte känna att jag kan slappna av :( någon som har varit med om samma och kan komma med tips?

  • Svar på tråden Plötsligt Blivit lättskrämd
  • Pentra

    Är du inne i en mer stressad, ansatt och rörig period i livet? Jag blev mer lättskrämd när jag var inne i en sådan period. Det gjorde tom. fysiskt ont i kroppen och blixtrade ibl för ögonen när jag blev skrämd. Men, givetvis kan det finnas andra orsaker. ... Mvh, Pentra

  • VeriH
    Pentra skrev 2021-03-11 06:29:18 följande:

    Är du inne i en mer stressad, ansatt och rörig period i livet? Jag blev mer lättskrämd när jag var inne i en sådan period. Det gjorde tom. fysiskt ont i kroppen och blixtrade ibl för ögonen när jag blev skrämd. Men, givetvis kan det finnas andra orsaker. ... Mvh, Pentra


    Jag upplever snarare tvärtom, börjar få ordning på allt, mår bättre och är allmänt gladare
  • Pentra

    Tja, förklaringen kan ju även vara tvärt om. Du är på väg att komma till ro och landa, och då rubbar en plötslig händelse din ro och lycka. Kan det vara så? Försök att förklara för dina vänner och de kring dig att de måste försöka att vara varsamma. ... Mvh, Pentra

Svar på tråden Plötsligt Blivit lättskrämd