• Anonym (För tidigt ?)

Orolig! kub v 11+3.

Jag har fått en tid till kub, då är jag i v 12+3 enligt min sista mens. Är lite orolig då jag alltid blir tillbaka flyttad några dagar. Tänker om jag hamnar i v 11+ 3 . Någon dag i v 11. Är inte v 11 väl tidigt för vul ?

• Svar på tråden Orolig! kub v 11+3.
  • Anonym (Q)

För tidigt för VUL? Nej, man brukar göra ett vanligt ultraljud i vecka 11. Vul betyder ju vaginalt ultraljud och brukar göras tidigt i graviditeten när fostret är för litet för UL.

• Anonym (Nä)
    Anonym (För tidigt ?) skrev 2021-03-11 16:10:11 följande:

Jag har fått en tid till kub, då är jag i v 12+3 enligt min sista mens. Är lite orolig då jag alltid blir tillbaka flyttad några dagar. Tänker om jag hamnar i v 11+ 3 . Någon dag i v 11. Är inte v 11 väl tidigt för vul ?

Det ska inte vara några problem. Jag var på kub då jag var i 12+4 men tillbakaflyttad till 11+5.
  • Anonym (För tidigt ?)
    Anonym (Q) skrev 2021-03-11 16:18:23 följande:

För tidigt för VUL? Nej, man brukar göra ett vanligt ultraljud i vecka 11. Vul betyder ju vaginalt ultraljud och brukar göras tidigt i graviditeten när fostret är för litet för UL.

Jag menar KUB : )
  • Anonym (För tidigt ?)
    Anonym (Nä) skrev 2021-03-11 16:25:42 följande:

Det ska inte vara några problem. Jag var på kub då jag var i 12+4 men tillbakaflyttad till 11+5.

Tack för svar : ) Jag blev så orolig för när jag googla runt såg jag bara 12+0 överallt .
  • Anonym (Q)
    Anonym (För tidigt ?) skrev 2021-03-11 16:28:39 följande:

Jag menar KUB : )

Ah. Nej, det bör inte vara något problem. Om det är för tidigt så bokar de helt enkelt om dig. Lycka till!
  • Anonym (För tidigt ?)

Är lite lätt överviktig också . Har fått för mig att det är bra att vänta till v 13 då.

Någon som vet något om det ?

• Anonym (Nä)
    Anonym (För tidigt ?) skrev 2021-03-11 16:52:36 följande:

Är lite lätt överviktig också . Har fått för mig att det är bra att vänta till v 13 då.

Någon som vet något om det ?

Jag är också överviktig (BMI ca 32) men det var då inga problem =) så inget att vara orolig över =)
Svar på tråden Orolig! kub v 11+3.