• Vera Karlsson

    41 veckor gravid

    Hej hej, som rubriken säger är jag 41 veckor gravid och väntar mitt första barn nu på torsdag Nalle och för att ha det lite roligare så har jag valt att inte få reda på vilket kön bebisen har. Men min mage känns väldigt väldigt stor för att vara en bebis och jag känner väldigt mycket rörelser i min mage. Inga av mina kläder passar längre och mina bröst har gått upp 3 kupor från det jag startade med. Asså allt det här får mig att känna mig som en val :( jag äter hela tiden och bebis verkar aldrig bli mätt Obestämd. Jag känner mig så tung och stor. Kan ju knappt ta mig upp ur sängen från hur stor och tung min mage är. Den här lilla..eller det är ju en stor bebis verkar det som, är ju aktiv hela tiden jag kan ju knappt sova. 

  • Svar på tråden 41 veckor gravid
  • Jeanette47

    Men gumman! Det där måste ju vara jättejobbigt. :( Jag har själv varit gravid 4 gånger. 5 om man räknar med den jag går igenom just nu. Det får mig att tänka tillbaka på när jag var gravid med mina tvillingar. Du kanske ska be barnmorskan kolla hur många bebisar det är? 

  • Anonym (Shelly)
    Jeanette47 skrev 2021-03-11 18:04:47 följande:

    Men gumman! Det där måste ju vara jättejobbigt. :( Jag har själv varit gravid 4 gånger. 5 om man räknar med den jag går igenom just nu. Det får mig att tänka tillbaka på när jag var gravid med mina tvillingar. Du kanske ska be barnmorskan kolla hur många bebisar det är? 


    Men det kan dom väl inte ha missat, om det hade varit två?
  • Vera Karlsson

    Asså jag är ju rätt säker på att jag har en bebis fast jag är ju väldigt stor. Och jag vill ju helst att det ska vara en överraskning om det är flera bebis vilket jag inte tror det är. Men det finns ju sina fördelar och nackdelar med att vara så här stor. Men det jobbigaste är att jag inte kan klia mig på magen eftersom mina armar är för korta att nå sen flera månader tillbaka. OCH RYGGPROBLEMEN är ju inte roliga. 

  • Khaki
    Vera Karlsson skrev 2021-03-11 18:11:17 följande:

    Asså jag är ju rätt säker på att jag har en bebis fast jag är ju väldigt stor. Och jag vill ju helst att det ska vara en överraskning om det är flera bebis vilket jag inte tror det är. Men det finns ju sina fördelar och nackdelar med att vara så här stor. Men det jobbigaste är att jag inte kan klia mig på magen eftersom mina armar är för korta att nå sen flera månader tillbaka. OCH RYGGPROBLEMEN är ju inte roliga. 


    Har du inte haft RUL?
  • Vera Karlsson
    Khaki skrev 2021-03-11 18:12:44 följande:
    Har du inte haft RUL?
    Jo självklart har jag det men jag har bet dom att inte säga om det är fler. 
  • Anonym (F)

    R det två så är det ju ?bra jobbat? att vara i vecka 41 med tanke på att tvillingar ofta kommer tidigare

  • Vera Karlsson

    Ju fler desto bättre Hjärta jag älskar ju småbarn/bebisar. Men jag har hört att doktorerna vill påskynda graviditeter om man går för långt men jag gillar känslan av att vara så nära mitt barn som möjligt och så länge som jag kan. 

  • Jag är bara jag
    Vera Karlsson skrev 2021-03-11 18:49:15 följande:
    Ju fler desto bättre Hjärta jag älskar ju småbarn/bebisar. Men jag har hört att doktorerna vill påskynda graviditeter om man går för långt men jag gillar känslan av att vara så nära mitt barn som möjligt och så länge som jag kan. 
    Himla märkligt inställning. Redan tvillingar är riskgraviditet, ännu fler riktigt farligt och föranleder kejsarsnitt. Att gå över tiden för länge är inte bra heller för då slutar moderkakan att fungera bra. 
  • Vera Karlsson
    Jag är bara jag skrev 2021-03-11 19:06:47 följande:
    Himla märkligt inställning. Redan tvillingar är riskgraviditet, ännu fler riktigt farligt och föranleder kejsarsnitt. Att gå över tiden för länge är inte bra heller för då slutar moderkakan att fungera bra. 

    Det där lät ju rätt farligt :( 


     

  • Anonym (F)
    Vera Karlsson skrev 2021-03-11 20:05:40 följande:

    Det där lät ju rätt farligt :( 

     


    Ja det är farligt. Läs om studien som fick avbrytas gällande att man bör sättas igång senast vecka 41
Svar på tråden 41 veckor gravid