• zinezine

    När ska man äntligen bli gravid ?

    Hej

    Hur lång tid tog det innan ni fick igång mensen ?

    Jag slutade med ppiller Azalia i oktober 2019.

    Blödde konstant i 4 månader förra våren. Fick då provera för att stoppa blödningarna.

    Sen i höstas 2020 har jag fått äta provera varann månad för att få igång en blödning. Förut hade jag superont vid mens men de här gångerna känns det annorlunda, som en låtsats-mens liksom.

    Läkarnas sista ord var att jag skulle höra av mig i mars för att påbörja utredning men jag är överviktig så jag behöver gå ner i vikt.

    Jag var normalviktig innan jag började med ppiller för 5 år sen men har gått upp minst 20 kg sen dess. Gör allt jag kan nu för att gå ner i vikt.

    Ska jag söka vård nu ändå eller ? Kan de kolla mina värden och hormoner ändå trots övervikt?

    Finns det nåt jag kan göra för att få igång ägglossningen och mensen?

    Vad har hjälpt er andra i likande situation?

    Testa Bidrottninggele?

    Tacksam för all hjälp och råd.

  • Svar på tråden När ska man äntligen bli gravid ?
  • Olsson1986

    Hej, Jag och en vän startat gruppen Bumpy på Facebook eftersom vi båda har känt oss så ensamma i vår långa kamp för att bli förälder. Vi har inte lyckats ännu?


    Tanken är att kvinnor få ta del av varandras historier och vårt främsta mål är att bryta tabun kring ofrivilligt barnlöshet. Om du vill vore det fantastiskt om du vill bli medlem och dela lite av din historia. Det hjälper så många när vi bryter tystnaden! Följ med oss här: https://www.facebook.com/groups/882725162559207

  • hattifnatt12

    Fick mens ca. en månad efter att jag slutat med Cerazette och ägglossning efter fyra månader. Inget plus än 17 månader senare. Kolla upp vilken BMI gräns som gäller i din region. Du kan ju alltid ringa och höra vad de säger också.

Svar på tråden När ska man äntligen bli gravid ?