• Ensam71

    Bonus barn

    Hur länge tycker ni att det är okej att barnen ligger bredvid sin mamma och kramas varje kväll framför tvn liggandes i knät? Han är snart 15år.

    Jag tycker personligen att han börjar bli för stor och är dags att bli en egen person.

    Tänker jag fel? Han har inget intresse av att skaffa sig en tjej än. Har adhd

  • Svar på tråden Bonus barn
  • Gameofthrones

    Killen kanske har separationsångest, andra diagnoser, handikapp, svartsjuk på dig? Gör konstiga saker för att slippa dig? - tänker högt. Anklagar inte.

    Har ni bra kontakt?

    Jag vet inte. Men hur va han när ni träffades?

    I normala fall skulle jag tycka att det va konstigt.

  • Maja8006

    Pojken har neuropsykiatrisk funktionsvariation men även kallad nedsättning. Beroende på hur den yttrar sig kan det vara så att han behöver emotionell trygghet av sin mamma. Hamnar pojken i svåra situationer under dagarna typ som bråk och tjafs kan det vara ett sätt att reparera och stärkas. Kanske hans mamma vill ge honom den tryggheten. Är den ömsesidig? Är den det så får du nog lirka åt andra hållet. Har du och mamman en stadig relation? Försök att bryta det om det påverkar dem negativt. Var är pojkens pappa? Har pojken inga läggtider? Annars brukar det ju lösa sig på så sätt. Han är ju 15 trots allt så kanske de kan gosa tidigare på dagen och en stund på kvällen därefter läggdags senast 21.00. Då ska han vara på sitt rum! Vet inte hur länge tonåringar får vara uppe men sedan kan han titta på padda eller något och kl 22.00 släcks lampan! Samma rutin VARJE dag om msn har Adhd. Kan du stödja mamman i detta för hon behöver ju också vuxentid.... bättre de hittar på sånt när helgerna kommer du vet Quality time. Lite rutiner mår de bra av.

  • Gameofthrones

    Just det så heter det

    neuropsykiatrisk funktionsvariation men även kallad nedsättning.

    Tack#2

  • Ensam71

    Jag har funnits där sedan pojken var 2år och han ser mig mer som sin egen pappa då hans biologiska pappa bytt kvinnor som kalsonger.
    och även flyttat landet runt till dem så han har bott här heltid de första 10 åren och ibland varit till sin far över helgen men bor nu varannan vecka mellan dem.
    Pojken har även myst och fått trygghet från mig alla år så kvittar egentligen om det är hos hans mamma eller hos mig han ligger bredvid.
    jag inbillar mig bara att man skall försöka stärka honom att kunna sitta bredvid och ändå känna sig trygg.
    jag jobbar natt heltid och känner att de få kvällar jag och sambo lyckas vara lediga samtidigt så önskar man att han inte satt fast på henne 24/7 på kvällen då man oftast haft fullt upp hela dagen med att sköta allt till vardags man inte hunnit med så känns som egentiden är noll tillsammans med sambo.
    han lägger sig sent på helgerna då det är helg och sambo tycker att han skall få vara uppe länge. han sitter vid datorn hela dagarna efter skolan och spelar med kompisarna. kommer sedan till oss och kollar tv ett par h därefter somnar sambo så fort han gått upp.
    förstår att han vill tanka hos mamma då men man lixom glider ifrån varandra när åren går och tiden tillsammans oftast bara blir med barn i knä typ.
    trodde att det skulle bli mindre med åren men han är snart 15 och det känns som han kommer att vilja fortsätta tills han blir minst 20
    älskar pojken för han är snäll och go men man måste tjata på dem i deras ålder för att få ngn hjälp & säga god natt minst 10 ggr per kvällny här och går inte att skriva på mobilen.
    tack för svaren

Svar på tråden Bonus barn