• Anonym (S)
    Fri 12 Mar 2021 01:41
    477 visningar
    3 svar
    3
    477

    Provsvar (Hcg i blod) sjunkit=missfall?

    Kollade provsvar från tidigare idag på 1177, hcg i blodet har minskat från 401 till 397 på 2 dygn, det innebär väl tidigt missfall?

    Proverna togs pga misstänkt utomkvedshavandeskap pga att jag hade ont , hade en cysta som har spruckit också . Kan det här innebära utomkvedshavandeskap?

    Eller ska det öka då?

    Vad händer nu? Jag har ingen blödning än.. kommer kroppen ta hand om det själv ? Skulle varit i veckan 4+6. Läkaren ska ringa imorn.

    Nån som varit i samma situation?

    Har två barn sen tidigare och har fått ett missfall för länge sen men det var i vecka 8.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Provsvar (Hcg i blod) sjunkit=missfall?
  • Anonym (gyn-s­sk)
    Fri 12 Mar 2021 09:57
    #1

    Beklagar, det är missfall eller utomkveds.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 12 Mar 2021 14:56
    #2
    Anonym (gyn-ssk) skrev 2021-03-12 09:57:54 följande:

    Beklagar, det är missfall eller utomkveds.


    Tack för svaret!

    Nu måste jag komma in igen eftersom det borde sjunkit snabbare om det är vanligt missfall. Finns det nån chans att det är det ändå? Är livrädd för utomkvedshavandeskap :(

    Hoppas verkligen på vanligt missfall isåfall ..
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Fri 12 Mar 2021 14:59
    #3

    Tacksam för fler svar.. förstår att det inte är en normal graviditet men måste det vara utomkvedshavandeskap när det sjunker så långsamt? Är livrädd för det.

    Blev nästan opererad för det för många år sen innan jag fick mina barn , det visade sig sen att den satt på rätt ställe iallafall men sen blev det missfall i vecka 8 och skrapning.

    Är verkligen jätterädd nu..

Svar på tråden Provsvar (Hcg i blod) sjunkit=missfall?