• Fri 12 Mar 2021 13:00
    1318 visningar
    24 svar
    24
    1318

    Barnets pappa spenderar natten

    Hej, jag skulle behöva lite råd kring ett problem som har kommit upp mellan mig och min tjej.

    Hon har en dotter på 2 år tillsammans med en annan man.

    Dom separerade efter 8 år tillsammans i samband med att vi två träffades.

    Vårat förhållande är väldigt nytt och vi lär oss fortfarande att lita på varandra.

    Hon har ett arbete där hon inte har möjlighet att jobba endast dagtid så hon behöver en del hjälp med passningen av sin dotter. Hennes ex, pappan till barnet har flyttat hem till sin mamma 1.5 timme bort från våran stad men har fortfarande jobb kvar här.

    Så när han "hjälper till" och tar hand om sin dotter så erbjuder min tjej honom att sova över hos henne.

    Detta är för att hon slutar sent och känner sig dum som ber honom att åka hem vilket jag kan förstå. Han sover då alltså på soffan och hon säger att dom knappt spenderar någon tid tillsammans utan den enda anledningen till att han är där är dottern.

    Detta har jag haft otroligt svårt med sen första gången det hände och det har börjat hända oftare det senaste vilket verkligen har gjort det svårt för mig att vara kvar i relationen.

    Jag vet att jag borde lita på henne och hon har inte gett mig någon anledning till att misstro henne men jag har varit naiv innan och har väldigt svårt med tilliten.

    Jag älskar henne väldigt mycket och jag vill verkligen inte vara utan henne men jag är rädd för att om jag släpper på mina principer och går med på något som jag inte är bekväm med så kommer gränserna att fortsätta vidgas över tid.

    Är min reaktion över detta helt fel?

    Vad kan jag göra för att känna mig mer okej med situationen?

  • Svar på tråden Barnets pappa spenderar natten
  • Fri 12 Mar 2021 13:12
    #1

    Ja, du.. du kan inte göra annat än att acceptera situationen eller lämna henne.

  • Fri 12 Mar 2021 13:21
    #2

    Deras gränslösa relation skulle göra det helt ointressant för mig att sätta mig som femte hjulet i allt det där. Jag förstår att det kan vara smidigt att sova över men det finns andra lösningar, t ex att han åker tidigare eller att hon ber någon annan om hjälp. Om de är så beroende av varandra borde han flytta till samma stad istället.

  • Magica­l
    Fri 12 Mar 2021 14:46
    #3

    Jag skulle inte acceptera att min nya kille sov över hos sitt ex för att passa sitt barn. Jag skulle pausa, säga att han får hitta en annan lösning, innan vi eventuellt skulle gå vidare. 

    Du skriver att det tog slut med dem när ni träffades, fattade jag rätt? Var det otrohet inblandat? 
    Är de färdiga med varann? 

  • Fri 12 Mar 2021 15:04
    #4

    Jag tycker du överreagerar men kan du inte acceptera att dom ställer upp för barnet så får du göra slut . Har du föreslagit att han ska skaffa ett eget boende i samma stad så han kan ha barnet hemma hos sig?

  • Fri 12 Mar 2021 16:09
    #5
    Långbenopluto skrev 2021-03-12 13:12:50 följande:

    Ja, du.. du kan inte göra annat än att acceptera situationen eller lämna henne.


    Japp, det är dilemmat.
  • Fri 12 Mar 2021 16:24
    #6
    Mortiscia80 skrev 2021-03-12 13:21:14 följande:

    Deras gränslösa relation skulle göra det helt ointressant för mig att sätta mig som femte hjulet i allt det där. Jag förstår att det kan vara smidigt att sova över men det finns andra lösningar, t ex att han åker tidigare eller att hon ber någon annan om hjälp. Om de är så beroende av varandra borde han flytta till samma stad istället.


    Hon har sagt att han letar efter lägenheter här i närheten men jag är inte helt säker på hur seriöst detta sökandet är. Sen är det inte helt lätt att få lägenheter.

    En lägenhet i närheten skulle dock absolut vara dden bästa lösningen
    Magical skrev 2021-03-12 14:46:35 följande:

    Jag skulle inte acceptera att min nya kille sov över hos sitt ex för att passa sitt barn. Jag skulle pausa, säga att han får hitta en annan lösning, innan vi eventuellt skulle gå vidare. 

    Du skriver att det tog slut med dem när ni träffades, fattade jag rätt? Var det otrohet inblandat? 

    Är de färdiga med varann? 


    Jag har svårt att acceptera detta och hur jobbigt det än är att vara ifrån henne så lutar det åt att vi får pausa det vi har tills han har en lägenhet här.

    Detta tär för mycket på båda. Jag mår inte bra över att han sover där och hon mår inte bra av att känna sig misstrodd.

    Ja, hon hade lämnat honom mentalt och när vi började prata så var hon i processen av att skicka ut honom från lägenheten. Hon var aldrig fysiskt otrogen mot honom men vi existerade nog i en gråzon. Känslomässigt otrogen kanske man kan säga att hon var.

    Hon säger att hon inte har varit attraherad av honom på flera år och att hon inte har kvar några känslor alls för honom.

    Han har dock gjort det väldigt klart att han vill att hon lämnar mig och tar tillbaka honom. Han ger henne blommor och gåvor och skriver ofta till henne på ett sätt som gör det klart vad han vill.

    Hon säger att hon avfärdar honom varje gång och hon har väldigt dåligt samvete över detta.
    Dexter dot com skrev 2021-03-12 15:04:13 följande:

    Jag tycker du överreagerar men kan du inte acceptera att dom ställer upp för barnet så får du göra slut . Har du föreslagit att han ska skaffa ett eget boende i samma stad så han kan ha barnet hemma hos sig?


    Ja, det är mycket möjligt att jag överreagerar och att jag borde komma över detta. Problemet är att jag inte riktigt vet hur. Jag försöker tänka logiskt och förlita mig på henne men trots det så kommer alla fantasier och rädslor när han väl är där och jag undrar vad dom har gjort och om han på något sätt försöker vinna tillbaka henne.
  • Fri 12 Mar 2021 16:24
    #7
    Mortiscia80 skrev 2021-03-12 13:21:14 följande:

    Deras gränslösa relation skulle göra det helt ointressant för mig att sätta mig som femte hjulet i allt det där. Jag förstår att det kan vara smidigt att sova över men det finns andra lösningar, t ex att han åker tidigare eller att hon ber någon annan om hjälp. Om de är så beroende av varandra borde han flytta till samma stad istället.


    Hon har sagt att han letar efter lägenheter här i närheten men jag är inte helt säker på hur seriöst detta sökandet är. Sen är det inte helt lätt att få lägenheter.

    En lägenhet i närheten skulle dock absolut vara dden bästa lösningen
    Magical skrev 2021-03-12 14:46:35 följande:

    Jag skulle inte acceptera att min nya kille sov över hos sitt ex för att passa sitt barn. Jag skulle pausa, säga att han får hitta en annan lösning, innan vi eventuellt skulle gå vidare. 

    Du skriver att det tog slut med dem när ni träffades, fattade jag rätt? Var det otrohet inblandat? 

    Är de färdiga med varann? 


    Jag har svårt att acceptera detta och hur jobbigt det än är att vara ifrån henne så lutar det åt att vi får pausa det vi har tills han har en lägenhet här.

    Detta tär för mycket på båda. Jag mår inte bra över att han sover där och hon mår inte bra av att känna sig misstrodd.

    Ja, hon hade lämnat honom mentalt och när vi började prata så var hon i processen av att skicka ut honom från lägenheten. Hon var aldrig fysiskt otrogen mot honom men vi existerade nog i en gråzon. Känslomässigt otrogen kanske man kan säga att hon var.

    Hon säger att hon inte har varit attraherad av honom på flera år och att hon inte har kvar några känslor alls för honom.

    Han har dock gjort det väldigt klart att han vill att hon lämnar mig och tar tillbaka honom. Han ger henne blommor och gåvor och skriver ofta till henne på ett sätt som gör det klart vad han vill.

    Hon säger att hon avfärdar honom varje gång och hon har väldigt dåligt samvete över detta.
    Dexter dot com skrev 2021-03-12 15:04:13 följande:

    Jag tycker du överreagerar men kan du inte acceptera att dom ställer upp för barnet så får du göra slut . Har du föreslagit att han ska skaffa ett eget boende i samma stad så han kan ha barnet hemma hos sig?


    Ja, det är mycket möjligt att jag överreagerar och att jag borde komma över detta. Problemet är att jag inte riktigt vet hur. Jag försöker tänka logiskt och förlita mig på henne men trots det så kommer alla fantasier och rädslor när han väl är där och jag undrar vad dom har gjort och om han på något sätt försöker vinna tillbaka henne.
  • Magica­l
    Fri 12 Mar 2021 16:45
    #8
    +2
    rrasmus94 skrev 2021-03-12 16:24:07 följande:
    Han har dock gjort det väldigt klart att han vill att hon lämnar mig och tar tillbaka honom. Han ger henne blommor och gåvor och skriver ofta till henne på ett sätt som gör det klart vad han vill.
    Då är det ännu mindre ok! Hon vet detta men låter honom ändå sova där. 
  • Fri 12 Mar 2021 16:57
    #9
    rrasmus94 skrev 2021-03-12 16:24:07 följande:
    Hon har sagt att han letar efter lägenheter här i närheten men jag är inte helt säker på hur seriöst detta sökandet är. Sen är det inte helt lätt att få lägenheter.

    En lägenhet i närheten skulle dock absolut vara dden bästa lösningen.
    Magical skrev 2021-03-12 14:46:35 följande:

    Jag skulle inte acceptera att min nya kille sov över hos sitt ex för att passa sitt barn. Jag skulle pausa, säga att han får hitta en annan lösning, innan vi eventuellt skulle gå vidare. 

    Du skriver att det tog slut med dem när ni träffades, fattade jag rätt? Var det otrohet inblandat? 

    Är de färdiga med varann? 


    Nej det är sant! Man får sällan tag i en ny lägenhet i en handvändning men man vet ju som sagt inte hur hårt han letar heller, särskilt som han säkert bor väldigt bekvämt hos lilla mamma.
  • Fri 12 Mar 2021 17:17
    #10

    Om han vill ha tillbaka henne och vill att hon avslutar med dig är det givetvis inte ok att han sover över eller att hon ens umgås annat just i samband med barnet. Om hon inte förstår det är det lika bra att göra slut.
    Det hade varit skillnad om bägge var färdiga med varann, men så är det inte.

Svar på tråden Barnets pappa spenderar natten