• nathaliemedh

    Kromosomfel/ Avvikelser

    I min graviditet v11 gjorde jag kub testet och där fick jag besked om normala värden, men barnmorskan såg något avvikande längst ner vid ryggen och nämnde ryggmärgsbråck. Efter flera läkarbesök och uppföljning på detta har vi levt i ovisshet då det var så svårt och se i så pass tidigt skede så man fick vänta väldigt länge. Och man visste ju inte vad som man skulle tro.

    När jag gick in v18 (flera veckor senare) fick jag åka till närmaste storstad då de har mer kompetens på detta med ryggmärgbråck. Där fick jag ett tydligare svar att med 98% så har den ryggmärgsbråck. Och sannolikheten att det händer i den stad jag bor i så kommer det in någon vartannat år vilket är generellt väldigt låg odds.

    Jag och min sambo bestämde oss för att avbryta graviditeten och att avbryta var ingen lätt process då den var väldigt utdragen. Fick vara på sjukhus totalt 5 dagar för att göra detta och efter femte dan så var det verkligen över. Trodde aldrig att det skulle ta slut i och med den blev så urdragen.

    Finns det någon som vill dela med sig med liknade erfarenheter. Att man har avbrutet graviditeten pga kromosomfel och dylikt. För känner mig så ensam i detta då jag inte har någon i min närhet som upplevt detta.

    Tacksam för svar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-03-12 22:45
    Blir inte klok på familjeliv, ville ta bort tråden för att starta en ny med tydligare rubrik.
    Hänvisar till detta då jag ej vet hur man tar bort tråden .
    www.familjeliv.se/forum/thread/81003914-ryggmargsbrack-hur-vanligt-avbruten-graviditet-blev-utdragen

Svar på tråden Kromosomfel/ Avvikelser