• Lillebus10

    Ska jag ge honom tid eller lämna?

    Har träffat en kille (han 24 och jag 22) nu 5 gånger. Ofta jag som hör av mig först då han är väldigt icke-glad i att skriva på sociala medier osv. Men när vi väl skriver är han ämdå engagerad och så. Vi hördes lite på måndagen varpå han frågade mig om jag ville ses på torsdagen, vilket vi gjorde dårå.

    Sen hade vi trevligt som vi alltid har, lättsam och mysig stämning, riktig roligt ihop och skrattar mycket. Sen höll vi på lite som kunde bli mer varpå han frågar mig ?vad vill du göra?? Så berättade han att han senaste dagarna tänkt lite och han inte vet riktigt hur han vill göra. Att han tycker om mig jättemycket men att han inte är van vid att ?dejta? såhär seriöst och aldrig gjort det tidigare. Han säger han är van vid mycket egentid, jobbar mycket och har sina prioteringar. Vilket jag kan känna igen mig läskigt mycket i. Jag är också någon med mina (ibland konstiga) prioteringar som även han förklarar att hans är. Mycket egentid och så.

    Jag blev såklart jätteledsen och förklarade för honom jag nog inte kan fortsätta om inte han är villig att gå in helhjärtat. Men efter hade ett jättebra samtal så säger han ju ändå att han vill fortsätta träffa mig. Han drar sig till mig och kramar mig; frågar om nästa gång vi ska ses osv att vi ska höras osv. Jag var väldigt tydlig med att han ska höra av sig hur han tänker och vill göra, att det är lite upp till honom då jag ändå visat vad jag vill. Jag är villig att ta det långsamt då jag själv också vill det, men känns ju dumt att ?vänta? på honom om jag ändå kommer bli sårad. Men faktum är nog att han inte ens bestämt sig. Fan, nu sitter man här som en idiot och jag mår fan skit alltså. Tänker hela tiden och undrar hur han resonerar.

    Som jag tidigare nämnde, är jag själv van vid mkt egentid och prioterar detta högt. Jag har dejtat en del killar men när jag redan efter 1-2 gången har märkt att det inte är rätt så hade jag också kunnat använda en sådan ?ursäkt?. Men jag hade inte kysst personen i fråga, kramats, hållit händer eller sagt att jag ville ses igen - om jag inte menade det. Det som gör detta så svårt för mig. Ska jag ge honom tid (svinjobbigt) eller ska jag bara glömma honom här och nu (svinjobbigt) jag gillar ju verkligen honom, och inte ofta jag känner såhär....

    Tacksam för era svar??

Svar på tråden Ska jag ge honom tid eller lämna?