• Stolt Farsa

    Covid 19 vaccin Sthlm

    Hej

    Såhär står det på 1177 hemsidan i region Stockholm.

    "Under vecka 10?11 skickas det ut bokningsbrev till dig som är född 1941 eller tidigare. När du fått ditt brev kan du boka tid för vaccination mot covid-19. Det kan vara svårt att få tid nu i början då många försöker boka samtidigt."

    Nu undrar jag om ni känner någon som är 80+ och som bor i sthlm som har fått det här brevet?

    Mvh

  • Svar på tråden Covid 19 vaccin Sthlm
  • Anonym (G)

    Jag vet inte om de fick brevet men jag har 2 äldre släktingar som vaccinerades i veckan.

  • Anonym (Ja)

    Jag jobbar på vc och vaccinerar, och vi har många som fått brevet.

  • Anonym (Ja)

    Men om du hade tänkt att boka tid eller om det är en förälder etc som är född 1941 så räcker det, du behöver inte brevet för att kunna boka. Ring bara vc och säg att du vill boka tid, dom har ingen aning om vilka som fått brev eller inte, kontrollerar endast att åldern är rätt.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-13 20:03:56 följande:

    Jag jobbar på vc och vaccinerar, och vi har många som fått brevet.



    Anonym (Ja) skrev 2021-03-13 20:06:16 följande:

    Men om du hade tänkt att boka tid eller om det är en förälder etc som är född 1941 så räcker det, du behöver inte brevet för att kunna boka. Ring bara vc och säg att du vill boka tid, dom har ingen aning om vilka som fått brev eller inte, kontrollerar endast att åldern är rätt.


    Perfekt! Vet du om ni också vaccinerar under helger?

    MVH
  • Anonym (Ja)

    Japp, iallafall på den vc jag jobbar så vaccinerar vi på helgen för att hinna med. Vanligtvis är det ju öppet må-fre.

    Enda kravet för vaccination just nu är ålder och att man är listad på den vc man får vaccin av.

  • Stolt Farsa
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-13 22:34:30 följande:

    Japp, iallafall på den vc jag jobbar så vaccinerar vi på helgen för att hinna med. Vanligtvis är det ju öppet må-fre.

    Enda kravet för vaccination just nu är ålder och att man är listad på den vc man får vaccin av.


    Intressant. Tack för info. Mim pappa är född 1950. När tror du att det blir hand tur?
  • Anonym (Ja)
    Stolt Farsa skrev 2021-03-13 22:39:43 följande:

    Intressant. Tack för info. Mim pappa är född 1950. När tror du att det blir hand tur?


    Han blir nog i nästa grupp, från 70 och uppåt, om det inte kommer nya direktiv. tillgången på vaccin är ju ganska dålig just nu. Sen kan det nog skilja lite hos olika vårdcentraler. Även om folkhälsomyndigheten går ut med en viss åldersgrupp så kan några som är lite yngre ändå vaccineras före om det blir slattar över osv som man hellre ger än kasserar.

    Men gissningsvis? Kanske det blir din pappas tur inom 2-4 veckor?
Svar på tråden Covid 19 vaccin Sthlm