• Anonym (-)

    Brukar polisen hålla förhör om dom hittat ens katt död?

    Vår älskade innekatt råkade smita på något vis, vi har absolut ingen aning om då vi är jättenoga med stänga fönster och dörrar. Anmäler kissen försvunnen som man tydligen ska, visste inte det innan googling. Efter några dagar blir vi kontaktade av polisen som har hittat katten(han var chippad). Då vill dom hålla ett förhör vilket jag såklart går med på. Inga konstiga frågor utan han frågade om katten hade tidigare sjukdomshistorik och såna saker. Vi fick sedan åka och hämta katten hos polisen.

    Brukar polisen hålla förhör när dom hittar döda djur såhär?

    För över 10 år sedan blev en annan katt vi hade påkörd och då åkte dom bara hem till oss och lämnade över katten men förstår såklart om rutiner kan ändras. Har inget emot att dom höll ett förhör men kändes lite konstigt, som att man var misstänkt. 

  • Svar på tråden Brukar polisen hålla förhör om dom hittat ens katt död?
  • Liiiitetmy
    nightingale81 skrev 2021-03-14 00:59:08 följande:

    Tycker det är bra. Signalerar att djuren får ett annat värde. Numera finns det i flera län djurpoliser som bejakar djurens rätt. det fanns inte för 10 år sedan.

    Bla. att djur transporteras rätt vid bilfärd. 

     www.agria.se/hund/artiklar/om-hund/djurpolisen-ar-djurens-raddare-i-noden/


    Kan bara instämma... jag blev positivt överraskad.

    TS Tror inte alls du är misstänkt, mer att de ville försäkra sig om att du var rätt ägare osv
  • Anonym (-)
    nightingale81 skrev 2021-03-14 00:59:08 följande:

    Tycker det är bra. Signalerar att djuren får ett annat värde. Numera finns det i flera län djurpoliser som bejakar djurens rätt. det fanns inte för 10 år sedan.
    Bla. att djur transporteras rätt vid bilfärd. 
     www.agria.se/hund/artiklar/om-hund/djurpolisen-ar-djurens-raddare-i-noden/


    Liiiitetmy skrev 2021-03-14 02:22:40 följande:
    Kan bara instämma... jag blev positivt överraskad.

    TS Tror inte alls du är misstänkt, mer att de ville försäkra sig om att du var rätt ägare osv

    Ja jag tycker också det är bra egentligen, blev bara så förvånad. Undrade om andra hade samma erfarenhet då jag inte hört talas om att dom gör så.
Svar på tråden Brukar polisen hålla förhör om dom hittat ens katt död?