• Anonym (Resurspersonal)

    Osäker på familjehemmet

    Hej! Jag jobbar som resursperson i skolan. Jag är ofta i en åk 3:a och stöttar upp där flera av eleverna behöver extra stöd. En av killarna i klassen såg ut att ha ont i fötterna i samband med skolidrotten så jag frågade honom samt klasslärare om jag skulle följa med till skolsköterskan för att undersöka fötterna.

    Hos skolsköterskan visade det sig att han hade flera fotvårtor som växte inåt på trampdynorna som behövde behandlas.

    Skolsköterskan ringde upp familjehemmet han bor i och informerade om att det fanns receptfritt vårtmedel och plåster på apoteket som han skulle börja använda. Han fick även med sig fotskydd av plast att ha i duschen. Detta är ca 2 mån sedan.

    När jag frågade honom igår hur det är med fötterna sa han att det är som förut och att han inte behandlat vårtorna.

    Jag sa till honom att han får prata med familjehemmet och be dem hjälpa honom.

    Han säger då att det inte är någon idé för familjehemmet har sagt att de inte har råd att köpa vårtmedel eller plåster förrän nästa månad då de fått pengar. Suck!

    Stackars barn.

  • Svar på tråden Osäker på familjehemmet
  • Anonym (F)

    Har du pratat med socialförvaltningen? De missköter ju uppenbart sitt uppdrag!

  • Whitehorse1979

    Då kontaktar du socialen, barnet har en kontaktperson där.
    Detta är vanvård.
    De får dessutom pengar för att de har detta barn hos sig.

    Så på måndag 0800 ringer du.
    Detta är er skyldighet.

  • Anonym (123)

    Det familjehemmet verkar inte klara sitt uppdrag.

    Inte nog med att pojkstackaren måste bo i familjehem... 

    Ring soc det första du gör i morgon!

  • Anonym (Resurspersonal)

    Jobbigt. Vem ska jag fråga efter och vad ska jag säga? Inte så bra på sådana här saker. Jag är ny inom skolan.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Resurspersonal) skrev 2021-03-14 10:49:34 följande: