• Lovisen94

    Apoteksgruppens test-hjälp att tyda

    Hej!

    Jag har haft väldigt ömmande bröst i ungefär en och en halv vecka.

    Tänkte att jag skulle ta ett graviditetstest så mensen var beräknad idag. Jag tog ett test men har tappat bort bruksanvisningen och vet inte vad jag ska tro.

    Kan ni hjälpa mig

  • Svar på tråden Apoteksgruppens test-hjälp att tyda
  • Jag är bara jag
    Lovisen94 skrev 2021-03-14 21:24:08 följande:
    Åh herregud!! Vad händer nu då? Vad ska man göra?????
    Du andas, inser att du är gravid och tar en dag i taget. Glad  Om några veckor ringer du Mvc och bokar tid. Och om detta var oplanerat och du inte redan äter folsyra så köp det imorron och börja ät.
  • Anonym (X)

    Skulle säga 50% chans positvt. Jag tog samma test och mina streck var mycket starkare när jag var gravid!
    Gå och köp ett digitalt test imorgon så du får det bekräftat bättre. Dessa test är skit, mest nyttiga när du redan vet att du är gravid och vill visa det för pojkvännen.

  • Anonym (Mamma till 5)

    Hur starkt testet är beror på hur koncentrerad urin man testat i och hur höga hormoner man har. Testade 1dag innan bim och testet var inte starkare än en skugga. Är nu i v20

    Om du vill kan du redan imorgon ringa mvc och boka tid för inskrivning men går bra att vänta några veckor med om du vill. Annars kan du börja äta folsyra om du inte redan gör och njuta av allt som komma skall Stort grattis

  • Lovisen94

    Jag tog ett clearblue digitalttest igår men det visade negativt. jag har fortfarande inte fått min mens. vad är det som händer? kan de första testet vara falskt?

  • strumpor m hål

    Du har köpt ett gravidtest och REDAN tappat bort instruktionerna? Fan du ska nog inte ha barn.Och istället för att gå in på google, apoteket eller liknande så lägger du upp din piss-sticka på FL?
    Ok....logiskt.


    Lovisen94 skrev 2021-03-14 20:15:22 följande:

    Hej!

    Jag har haft väldigt ömmande bröst i ungefär en och en halv vecka.

    Tänkte att jag skulle ta ett graviditetstest så mensen var beräknad idag. Jag tog ett test men har tappat bort bruksanvisningen och vet inte vad jag ska tro.

    Kan ni hjälpa mig


  • Lovisen94
    strumpor m hål skrev 2021-03-16 12:09:57 följande:

    Du har köpt ett gravidtest och REDAN tappat bort instruktionerna? Fan du ska nog inte ha barn.Och istället för att gå in på google, apoteket eller liknande så lägger du upp din piss-sticka på FL?
    Ok....logiskt.


    Om du inte anser att det jag skrivit och frågat angår dig eller är något som du kan hjälpa mig med så behöver du inte ta dig tiden att skriva. Speciellt när du inte tänker hjälpa. 


    Tack för din åsikt och hoppas du har en bra dag!

  • Anonym (Mamma till 5)
    Lovisen94 skrev 2021-03-16 10:51:53 följande:

    Jag tog ett clearblue digitalttest igår men det visade negativt. jag har fortfarande inte fått min mens. vad är det som händer? kan de första testet vara falskt?


    Testa ta ett test med morgonurin om någon dag
  • Lilant

    Är du gravid så är de bra att ringa mvc redan nu :) är i vecka 11 ( visste inte vilken vecka försen jag va i vecka 9 då dom gjorde ett daternade ultraljud och min nästa mvc tid va idag) och idag skulle min bm boka ultraljud till vecka 12 det va nästan helt omöjligt för henne då de va med kort varsel... Det är coronans fel då de kommer extra mycket barn i år haha, så man måste vara ute i tid för att få till allt :) nu har iallefall allt bokats fram till juli med ultraljud och besök för att det äns ska finnas möjlighet att få in allt

  • Lilant
    Lilant skrev 2021-03-18 10:38:10 följande:

    Är du gravid så är de bra att ringa mvc redan nu :) är i vecka 11 ( visste inte vilken vecka försen jag va i vecka 9 då dom gjorde ett daternade ultraljud och min nästa mvc tid va idag) och idag skulle min bm boka ultraljud till vecka 12 det va nästan helt omöjligt för henne då de va med kort varsel... Det är coronans fel då de kommer extra mycket barn i år haha, så man måste vara ute i tid för att få till allt :) nu har iallefall allt bokats fram till juli med ultraljud och besök för att det äns ska finnas möjlighet att få in allt


    Juste glömde tillägga att hon fick kolla på två olika sjukhus och tillslut ringa och få en tid
  • Anonym (X)
    Lovisen94 skrev 2021-03-16 10:51:53 följande:

    Jag tog ett clearblue digitalttest igår men det visade negativt. jag har fortfarande inte fått min mens. vad är det som händer? kan de första testet vara falskt?


    Du är inte gravid. Det första testet var svagt och folk i tråden gav dig falska förhoppningar.
  • Anonym (S)

    Jag har fått svagare test som gravid, det där ser absolut positivt ut. Tycker du ska ta digitalt igen.

  • Lovisen94
    eae95 skrev 2021-03-23 20:23:31 följande:

    Hur har det gått för dig TS?


    Ungefär 1 vecka efter att mensen var beräknad att komma så kom den. Så de var tyvärr inget denna gången men de är bara på't igen Glad
Svar på tråden Apoteksgruppens test-hjälp att tyda