• Anonym (TS)

Namnförslag

Hej! Vi väntar vårt andra barn och denna gång blir det en liten pojke <3 vi har dock lite svårt att hitta namn som vi båda gillar tillräckligt mycket. Flicknamn har vi inga problem med, men just pojknamn verkar det bli stopp på. För att ni ska förstå vilken sorts namn vi fastnar för:

Blivande storasyster heter Nora. Andra flicknamn som vi båda gillar är Emma, Amanda och Selma.

Pojknamn som jag gillar mycket är Albin och Isak. Min man gillar Bo och Ralf. Vi gillar Oskar och Filip, men tyvärr heter nära släktingar dessa namn så de går bort. Vi har även Elliot och Lukas med på listan med namn vi tycker är ok, men ingen av oss tycker att det känns 100.

Har ni några förslag på pojknamn som vi kanske kan gilla? :)

• Svar på tråden Namnförslag
  • Anonym (A)

Elis, Elias, Ossian, Arvid, Alfred, August.

• Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2021-03-15 19:45:25 följande:

Elis, Elias, Ossian, Arvid, Alfred, August.

Arvid och Alfred kan vi nog tänka oss, tack! Mannen sa nej till Elias när jag föreslog det, tyvärr. Annars var det fint :)
    Anonym (.) skrev 2021-03-15 19:58:48 följande:

Gabriel, Benjamin

Benjamin har vi också pratat om förut! Det är superfint <3 men det har fallit bort av anledningen att det är "långt" och lätt blir smeknamn även från familjemedlemmar. Men det kanske vi ska strunta i?

Tack för era förslag! Tar gärna emot fler :)
  • Anonym (TS)
    Somebodyelse skrev 2021-03-16 11:14:14 följande:

Vilmer, Malte, Theo, Harry, Love, Olle, Sixten, Tor eller John kanske?

Theo/Theodor har vi faktiskt pratat om, det är fint. Tack! De andra faller oss inte helt i smaken eller är "upptagna" i släkten.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hm) skrev 2021-03-16 19:27:26 följande:

Vilmer är så fint

Ja! Vilmer är väldigt fint, men vi upplever tyvärr att namnet skär sig lite med efternamnet.
  • Anonym (TS)

Någon som har fler förslag?

Namn vi snappat upp i tråden är:

Benjamin (men fortfarande osäkra pga smeknamn)

Theodor (samma som med Benjamin)

Arvid (men känns inte 100)

Alfred (men min man är mer inne på Albert eller Algot)

Elias (fastän min man inte är lika intresserad)

Vilmer (men skär sig lite med efternamnet)

Varför ska det kännas så svårt med namn? :)

• Somebodyelse

Det är jättesvårt med namn! Här kommer några förslag till

Alvin

Leon

Milo

Vincent

Viktor

Julius

Oliver

Oskar

William

Hannes

Emil

• Anonym (A)

Pojknamn är förbaskat svårt när de man gillar är upptagna.

Julian är ett namn som jag gillar också kom jag på nu.

• fluu

Vanliga enkla namn:

Edvin, Felix, Gustav, Ivar, Axel, Aron, Björn, Konrad, Måns, Noah, Valter, Melker, Henry, Herman, Emil.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (TS)

Tack för era fina förslag!

Emil gillar jag starkt, men det är dock för likt en nära släktings namn. Edvin är fint, men mannen säger nja. Adrian är bra, ska ta upp förslaget till min man! Melker tror jag min man kan gilla, ska lyfta det förslaget också.

Min man hittade häromdagen namnet Anton. Vi båda blev överraskat positiva, så nu ligger även Anton med på vår lista.

Vi kanske kan få ihop en liten lista på namn som kan funka :) tack för alla förslag hittills! Och kom gärna med fler <3

Svar på tråden Namnförslag