• Anonym (Kaffedraken)

    Vad hade ni valt av Tele2 och Telenor?

    Och varför? Täckning, kundbemötande, pris, annat?

    Frågan gäller med tanke på både mobil och mobilt bredband.

  • Svar på tråden Vad hade ni valt av Tele2 och Telenor?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tele2 istälet för telenor då jag upplever deras nät bättre speciellt om jag ska använda det som mobilt bredband.

    Men som privatkund hade jag inte valt någon av dem som abonnemang på mobilen  utan valt Comviq om jag vill gå i tele2 nät hade jag valt vimla.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har alltid haft Tele2 i mobilen och vart nöjd med det men nu va det faktiskt länge sen jag jämförde priser mm med konkurrenterna. Har kompisar som har problem med mottagningen med Telenor men sånt kan kanske variera med platsen så att Telenor är bättre på vissa ställen och Tele2 på andra.


    Noname00 skrev 2021-07-23 12:18:39 följande:

    Tele2 istälet för telenor då jag upplever deras nät bättre speciellt om jag ska använda det som mobilt bredband.

    Men som privatkund hade jag inte valt någon av dem som abonnemang på mobilen  utan valt Comviq om jag vill gå i tele2 nät hade jag valt vimla.


    Hänger inte Comviq ihop med Tele2? Kör dom inte i samma nät då? Eller har jag missförstått nåt här?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Noname00 skrev 2021-07-23 12:18:39 följande:

    Tele2 istälet för telenor då jag upplever deras nät bättre speciellt om jag ska använda det som mobilt bredband.

    Men som privatkund hade jag inte valt någon av dem som abonnemang på mobilen  utan valt Comviq om jag vill gå i tele2 nät hade jag valt vimla.


    Comviq går under tele2s nät. Menar du att du hade velat ha ett abonnemang som går under telias nät? Typ halebop?

    TS, jag hade valt tele2.
  • Anonym (Kaffedraken)
    fjanten skrev 2021-07-24 17:23:14 följande:
    Comviq går under tele2s nät. Menar du att du hade velat ha ett abonnemang som går under telias nät? Typ halebop?

    TS, jag hade valt tele2.
    Skrev fel, ja jag hade valt comviq om jag vill gå i tele2 nät eller vimla om jag valt telenors nät.
    För mobilt bredband hade jag dock valt tele2 då dom har bra abonnemangsformer för detta.
Svar på tråden Vad hade ni valt av Tele2 och Telenor?