• Tue 16 Mar 2021 09:37
    684 visningar
    3 svar
    3
    684

    Hjälp med namn till Filippas syskon

    Hej!


    Jag och min man kan verkligen inte komma överens om ett namn till kommande bebis. Vi har en dotter sen innan som heter Filippa och vi väntar nu en lillebror. Vi gillar stiliga/ståliga/klassiska namn. Många av namnen vi gillar är redan upptagna av vänner och bekantas barn. Vi har varit inne på August men mannen är inte helt övertygad och har nu istället föreslagit Adrian. Vad förknippar ni Adrian med? Anser ni att det är ett stiligt namn eller är det i stil med Kevin? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om namnet. På något sätt tänker jag på dokusåpakändisar när jag hör Adrian, men det kanske bara är jag? Vilket namn av Adrian och August tycker ni klingar bäst ihop med Filippa? Och har ni andra förslag på namn som passar ihop med Filippa så kommentera gärna!

    Andra namn som vi pratat om är
    Theodor
    Wilhelm
    Albert
    Matheo
    Elias
    Arthur
    Vidar
    William

  • Svar på tråden Hjälp med namn till Filippas syskon
  • Anonym (Hmmmm­)
    Tue 16 Mar 2021 10:46
    #1
    +1
    Belle1 skrev 2021-03-16 09:37:31 följande:

    Hej!

    Jag och min man kan verkligen inte komma överens om ett namn till kommande bebis. Vi har en dotter sen innan som heter Filippa och vi väntar nu en lillebror. Vi gillar stiliga/ståliga/klassiska namn. Många av namnen vi gillar är redan upptagna av vänner och bekantas barn. Vi har varit inne på August men mannen är inte helt övertygad och har nu istället föreslagit Adrian. Vad förknippar ni Adrian med? Anser ni att det är ett stiligt namn eller är det i stil med Kevin? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om namnet. På något sätt tänker jag på dokusåpakändisar när jag hör Adrian, men det kanske bara är jag? Vilket namn av Adrian och August tycker ni klingar bäst ihop med Filippa? Och har ni andra förslag på namn som passar ihop med Filippa så kommentera gärna!

    Andra namn som vi pratat om är

    Theodor

    Wilhelm

    Albert

    Matheo

    Elias

    Arthur

    Vidar

    William


    Personligen gillar jag inte namnet Adrian men många tycker det är fint eftersom det finns många med det namnet nuförtiden.

    August tycker jag är jättefint.

    Både Filippa och Adrian samt Filippa och August låter lika bra ihop.

    Av de andra namnen är alla fina men jag föredrar personligen Wilhelm och Theodor.

    Alexander är ett ståtligt namn förövrigt men det är kanske för vanligt? Filippa och Alexander låter fint.
  • Tue 16 Mar 2021 11:40
    #2
    +1
    Belle1 skrev 2021-03-16 09:37:31 följande:

    Hej!


    Jag och min man kan verkligen inte komma överens om ett namn till kommande bebis. Vi har en dotter sen innan som heter Filippa och vi väntar nu en lillebror. Vi gillar stiliga/ståliga/klassiska namn. Många av namnen vi gillar är redan upptagna av vänner och bekantas barn. Vi har varit inne på August men mannen är inte helt övertygad och har nu istället föreslagit Adrian. Vad förknippar ni Adrian med? Anser ni att det är ett stiligt namn eller är det i stil med Kevin? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om namnet. På något sätt tänker jag på dokusåpakändisar när jag hör Adrian, men det kanske bara är jag? Vilket namn av Adrian och August tycker ni klingar bäst ihop med Filippa? Och har ni andra förslag på namn som passar ihop med Filippa så kommentera gärna!

    Andra namn som vi pratat om är
    Theodor
    Wilhelm
    Albert
    Matheo
    Elias
    Arthur
    Vidar
    William


    Adrian är ett fint namn men jag tycker August klingar finare med Filippa.
    Av de andra namnförslagen så tycker jag bäst om Elias, men de andra är fina klassiska namn.

    Fler förslag:
    Thord
    Gabriel
    Oscar
    Gustaf
    Adolf
    Daniel
    Nathanael
    Axel
  • Wed 17 Mar 2021 07:45
    #3
    -1

    Som barn hade jag två kompisar som va tvillingar dom hette Filippa och Milton:) det är väldigt fina namn ihop och lätt att säga

Svar på tråden Hjälp med namn till Filippas syskon