• lunasimia

    Hjälp mig hitta barnprogrammet!!

    Hejsan! Jag har länge gått med detta programmet i tankarna men varje gång jag tar upp det är det ingen som kan minnas att de nånsin sätt det?

    De små bilderna jag har kvar av det är ganska utspridda och inte så sammanhängande, men förhoppningsvis finns det kanske någon mer än jag som minns det.

    Det handlar om en föräldralös pojke som man ser i introt åka runt från hus till hus i sin lilla röda typ kranbil? Ingen vill ta emot honom men han får tillslut ett rum på vinden i ett typ lägenhetskomplex. Under diskhon där uppe bor en blå kackerlacka som han blir vän med. Det bor en kvinna i lägenhetskomplexet som inte vill ha honom där och gör allt för att få honom därifrån, vilket hon nästan får i sista avsnittet då hon förvandlar hans rum till en syateljé. Hennes dotter och pojken blir dock goda vänner och i ett av avsnitten räddar de en fågelunge tillsammans. Det bor även en pappa i en av lägenheterna med x antal söner, har ett svagt minne av att pappan påminner om svarte Petter, men med en personlighet som mer liknar Balo från Djungelboken. Det finns även med en häst med överdrivet lång rygg som de räddar ur ett träsk i ett av avsnitten.

    Det är riktiga människor som spelar i serien, medans djuren är dockor, typ som i hotell kantarell.

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta barnprogrammet!!
  • lunasimia

    Lite senare 2000-tal möjligtvis? Är själv född 2003 så kan ha sätt den nån gång runt 2008 om jag inte är ute och cyklar

Svar på tråden Hjälp mig hitta barnprogrammet!!