• Kakelugn

    Frukost vid äggplock?

    Jag ska göra mitt första äggplock på lördag och min klinik säger att jag SKA äta frukost som vanligt innan, en person sa möjligen ?lätt? frukost. När jag läst runt verkar det vara helt tvärtom vad alla andra fått för rekommendationer (typ bara flytande, fasta, klara drycker etc). Varför tror ni det är så? Hur var det för er? Jag ska ta lugnande också, tror ni jag kommer må mer illa om jag äter innan, eller mindre?

  • Svar på tråden Frukost vid äggplock?
  • Anonym (U)

    Jag fick rekommendationen att inte äta frukost bara flytande klara drycker pga risk för illamående av medicinerna man får under själva äggplocket.

  • Jenzia

    Jag skulle vara fastande från midnatt dagen innan och fick inte dricka något två timmar innan, inte ens vatten. Så konstigt att du fått höra att du SKA äta frukost! Är det landsting eller privat?

  • Nykär15

    Min klinik säger att man ska äta innan och att man mår bättre om blodsockret är på en bra nivå. Fick tvinga i mig frukosten då jag var så nervös, men allt gick bra och det kändes skönt att inte vara darrig av brist på mat, är väldigt känslig för att inte äta och får lätt blodsockerfall.

  • Kakelugn

    Konstigt att det är så olika. Hon på telefon sa att man ska äta innan för att må bättre? Det är en av de största privatklinikerna.

Svar på tråden Frukost vid äggplock?