• Anonym (Skift­arbeta­re)
    Wed 17 Mar 2021 11:16
    530 visningar
    3 svar
    3
    530

    Ivf och treskifts jobb

    Hej, vi står i ivf kö och hoppas komma igång innan sommaren. På mitt jobb måste alla arbeta tre skift, alltså både dagar kvällar och nätter, är detta kompatibelt med ivf behandling? Om jag förstått det hela rätt behöver sprutorna tas vid samma tidpunkt varje dag, tänker att det kan bli väldigt svårt, speciellt då jag jobbar nattpass. Någon annan som lyckas pussla ihop treskiftsjobb med ivf?

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Ivf och treskifts jobb
  • Wed 17 Mar 2021 11:17
    #1

    Det är väl bara att ta med sig medicinen på jobbet?

  • Anonym (Ja)
    Wed 17 Mar 2021 15:37
    #2

    Jag tänker att det snarare är en fördel? Att du är fri dagtid på vardagar i större utsträckning vilket är praktiskt vid insättning?

    Du får som sagt ta med sprutor till jobbet och sätta alarm på att ta det om det ska tas en tid på dagen då du sover

  • Anonym (Anna)
    Wed 17 Mar 2021 15:43
    #3
    Anonym (Skiftarbetare) skrev 2021-03-17 11:16:25 följande:

    Hej, vi står i ivf kö och hoppas komma igång innan sommaren. På mitt jobb måste alla arbeta tre skift, alltså både dagar kvällar och nätter, är detta kompatibelt med ivf behandling? Om jag förstått det hela rätt behöver sprutorna tas vid samma tidpunkt varje dag, tänker att det kan bli väldigt svårt, speciellt då jag jobbar nattpass. Någon annan som lyckas pussla ihop treskiftsjobb med ivf?

    Tacksam för svar :)


    Klart det fungerar. Om du är hemma och sover får du sätta klockan, är du på jobbet så får du ta med dig sprutan dit.
Svar på tråden Ivf och treskifts jobb