• Mammadotter

    Lever jag med en narcissist?

    Hej!

    Jag har läst massa trådar nu om folk som stött på / levt med narcissister och känner att jag själv vill skapa en tråd och få lite råd.

    Det är så att jag träffade en kille i somras som är helt underbar , ser jätte bra ut och är ordningssam och underbar med sina barn och mina barn. Vi flyttade ihop ganska snabbt och de va bra till en början. Sen började det komma smygande små saker som gjorde att jag blev fundersam om de verkligen ska va såhär. Han kunde bli arg för små små saker. Störa sej på hur jag tvätta, dammsög och vart jag hade mina saker . Det går ej att gå i konflikt med honom för han lyckas alltid lägga all skuld på mej . Det blir så pass att jag blir ställd och inte vet vad ja ska säga och knappt vet vad jag har gjort. Han kallar mej ofta korkad och jämför mej med barnen . Blir vi osams så är de på hans villkor och han kan sura hur länge som helst och även vända till att bli glad på några sekunder. Men om jag fortfarande är irriterad så tjatar han på mej att ja inte ska sitta där och sura. Sex är oftast på hans villkor när han vill ha det. Oftast om jag vill så har han ingen lust . Han kommenterar mycket jag gör att jag känner att jag måste tripp på tå nästan. Jag har börjat med att bara vara tyst när han drar igång och ska förklara något som han tycker ja gör fel. Varje gång vi bråkar så hotar han med att lämna mej för han skulle klara sej så mycket bättre själv.

    Ja behöver tips och råd !! Vad är det jag har att göra med, går runt med en klump i magen hela tiden för jag mår dåligt över vår situation.

  • Svar på tråden Lever jag med en narcissist?
  • Anonym (Separera)

    Separera.

    Oavsett personlighetsstörning eller ej så har denna mannen starka tendenser och är ingen bra och sund person att ha en relation med.

  • Mammadotter

    Ja de är så jag känner också men ja älskar honom och vill ge honom en chans och hoppas innerst inne att han kommer bättra sej . För han får stunder när han vet att han beter sej dumt och blir arg i onödan . Men samtidigt vet ja vart de bär ..

  • sextiotalist
    Mammadotter skrev 2021-03-17 13:05:10 följande:

    Ja de är så jag känner också men ja älskar honom och vill ge honom en chans och hoppas innerst inne att han kommer bättra sej . För han får stunder när han vet att han beter sej dumt och blir arg i onödan . Men samtidigt vet ja vart de bär ..


    han är vuxen, han kommer inte ändra sig.
    Vad är det med er som huxflux flyttar ihop med barn innan man lär känna varandra. Det tog ett halvår innan jag träffade sambons barn första gången. 
  • Mammadotter

    De är lätt för dej att sitta och säga . Men ja vart blixt förälskad och allt kändes så bra och naturligt. Men man får hoppas man lär sej av sina misstag helt enkelt .

  • Anonym (AB)

    Med tanke på dina barn, så ska du lämna honom. Detta är ingen hälsosam relation för dina barn. Du får utsätta dig själv för vad du vill, men dina far illa. 

    Man kan inte skylla på att man är förälskad när man har barn. 

    Sedan om han är en narcissist eller bara en skitstövel är totalt irrelevant. Lämna nu, för dina barns skull. 

  • sextiotalist
    Mammadotter skrev 2021-03-17 13:57:39 följande:

    De är lätt för dej att sitta och säga . Men ja vart blixt förälskad och allt kändes så bra och naturligt. Men man får hoppas man lär sej av sina misstag helt enkelt .


    Alla har vi varit blixtförälskade men de flesta tar inte stora beslut under förälskelsefasen. 
  • Avenia

    Men kvinna, varför tar du detta? Bli arg, ryt ifrån.

    Händer det inget efter första varningen, lämna.

  • Linnea789

    Njaaa det där är inte narcissistiskt beteende. Narcissister hotar inte och skriker inte, de hugger under bordet och gör en galen i tystnad. Att han kallar dig för dumma saker kan vara ett narcissistiskt beteende men inte helt! I slutändan har ALLA vi narcissistiska beteenden inom oss tyvärr ingen människa är fel fri, men frågan är hur mycket narcissist han är!

Svar på tråden Lever jag med en narcissist?