Är det normalt att må såhär i V.27?
Hej!
När jag läser på internet så verkar andra trimestern vara en period där man är pigg och mår bra men jag orkar ingenting och min sambo tycker jag bara klagar på att jag mår dåligt hela tiden så det är väldigt dålig stämning här hemma. Han jämför mig med sina kompisars flickvänner som orkar spela paddel och gå och fika med vänner etc.
Jag är ständigt trött trots att jag sover 8-9 timmar per natt, har huvudvärk, svettas och känner mig nedstämd. Det finns inget jag hellre vill än att gå ut i det fina vädret men jag orkar inte. Det känns som om jag är sjuk men jag har varken feber eller förkylningssymtom. Jag pluggar heltid och orkar ett par timmar i taget innan jag måste vila igen. När jag mår såhär så blir min sambo också nere och tycker inte jag verkar glad för graviditeten och situationen bli ännu värre.
Så fort jag orkar går jag promenader, dricker mycket vatten, äter rätt, tar kosttillskott och äter järntabletter (Niferex) trots att magen tar stryk. Har prövat Hemofer men då fick jag ännu mer huvudvärk.
Är det någon annan som mått såhär i ungefär samma veckor? Har ni några tips?Jag hade ett HB på 110 så vet inte om det kan vara det eller om det är något annat ni rekommenderar mig att kolla upp eller fråga barnmorskan vid nästa besök?